Sungrazer sa for siden:
Nye undersøgelser viser, at den kontroversielle slankekur, som mange kendisser har sværget til, kan få hjernen til at skrumpe.
www.bt.dk/kost/ny-chok-forskning-atkins-kuren-giver-skrumpehjerne
Sungrazer sa for siden:
Nye undersøgelser viser, at den kontroversielle slankekur, som mange kendisser har sværget til, kan få hjernen til at skrumpe.
www.bt.dk/kost/ny-chok-forskning-atkins-kuren-giver-skrumpehjerne
Gracella sa for siden:
Sakset fra artikkelen:
Forskerne er nået frem til de opsigtsvækkende resultater ved at sætte forsøgs-mus på Atkins-kuren, som går ud på, at man holder sig fra kulhydrater, som findes i blandt andet og brød og pasta, og udelukkende spiser kød, æg og ost, som har et højt indhold af proteiner.
Har forskerne virkelig lest noe av Atkins??? "udelukkende spiser kød, æg og ost"....:(
Stakkars mus igjen, sier nå jeg. De tvinges til å spise mat de ikke er skapt for, ikke rart de blir syke.
"Professor Sam Gandy fra Mount Sinai School of Medicine understreger, at mere research er nødvendig for at fastslå, om Atkins-kuren kan sættes i forbindelse med Alzheimer’s."
Det høres nesten ut som om de allerede har bestemt seg.:rolleyes:
Sungrazer sa for siden:
lowcarbdiets.about.com/b/2008/12/14/low-carb-diets-bad-for-the-brain-dont-worry.htm
It's all over the news -- a new study supposedly showing that low-carb diets impair brain function. Titles of news articles go from the relatively restrained "Low-Carb Diets Can Affect Dieter's Cognition Skills" to the ridiculous one in Backpacker Magazine: "Low-Carb Diets Can Make You Stupid". One even says that low-carb diets can "shrink the brain"! So, what is the truth about this research?
frifuggel sa for siden:
[LEFT]Blir jeg dummere, så blir jeg tynnere? En slags slutning man kan trekker av sånt..
Dakars musene, da.. :o
[/LEFT]
Sungrazer sa for siden:
Tror ikke vi skal bekyrme oss om at vi blir dummere, men det er jo synd på musene som må spise så rart. ;)
Forøvrig, lowcarbdiets.about.com er antakelig den beste ressursen jeg har kommet over som omhandler lavkarbo. Har nilest i over en time nå. :D
Bulldog sa for siden:
Øh, atte... Hæ? Hva var spørsmålet?
Carisma sa for siden:
Det forklarer igrunnen endel av de mindre smarte damene der ute :lol:frifuggel sa for siden:
:lol: Må innrømme at de fleste virker som de er født sånn..
Lillebille sa for siden:
Att det var, hva var det du sa det var???? :D
Photobscura sa for siden:
Herregud, noe så stupid! Som Gracella nevner, så kan man jo ikke seriøst bruke resultater på forsøk på mus i en kostholdsstudie, hallo!
For det andre:
Gracella sa for siden:
Dette er bare en påstand fra min side, men jeg innbiller meg at 90% av de som har fått Alzheimer de siste 20-30 årene, aldri har vært i nærheten av å spise lavkarbo...
Rangelet sa for siden:
Skrumphjerne? Men åffÅR dÅ dÅ?? det är inte mig som är skrumpig i hjärnen, det er Han! :D
Det føles faktisk ganske godt å være dum. Når man bare klarer å akseptere sine defekter fullt og helt. Da slepper man å vite om alt det fryktelige som skjer rundt i verden. /Skål :eek:
heltny sa for siden:
Ikke drep på de sykisk, nå da. :lol:
Men, ja, herregud. Stakkars mus.:sint:
Veggpryd sa for siden:
Morsomt. :rolleyes: Hva spiser egentlig mus? De er jo gnagere, men hva er deres naturlige føde? Er det biller og mark, eller er det frø og nøtter? Har prøvd å google men finner ikke noe. Kanskje bare meg som har fått skrumphjerne... :lol:
Aida sa for siden:
Mus er altetende (omnivores; Omni: alt, vores: spise)... de er godt tilpassa sin merkelapp som "skadedyr" med andre ord, fordi de kan spise "alt" de kommer over.. Så det er ingen unaturlig diett for mus per-ce, men vi vet jo alle hva som skjer med magen når den får i seg for mye protein :rolleyes: rumle rumle
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.