Gratulerer med flott vektnedgang!
Nå er ikke jeg inne i Skaldemanns teori, men det er vel ikke så forskjellig fra ketolyse.
Hvis du søker litt her inne vil du finne mange innlegg om det å være på et platå (ingen vektnedgang (eller oppgang) på minst fire uker, og man har enda mange kilo igjen)
Etter hva jeg har skjønt, er det vanlig at kroppen trenger "tenkepauser" fra tid til annen, særlig når man går mye ned.
Så har jeg gått for fort ned???
Skaldemann gikk jo ned masse, men han er selvsagt mann, og har ikke missbrukt kroppen slik som meg gjennom 17år med BED...
Vurderer en pause med frukt, yohurth og juice i 3 dager, men tror ikke det er bra for insulinet og bukspyttkjertelen min.
Jeg har vippende diabetis type 2, dvs morgensukkeret er på fastende mage(12t) rundt 6,5-7.
Ikke bra....
Skaldemann skriver i boken om platåer, og at han da tok en kalorifattig karbohydratkur i noen dagen, så gikk han på igjen med fakir-dietten sin.
Rapporter om noe du prøver virker da vel....jeg står også mer eller mindre stille (går opp og ned et kilo) og har gjort det i snart 3 mnd. nå.....fryktelig irriterende....
Jeg er på ketolyse da.....
Kan ikke så mye Skaldeman, men mener det er det han kaller en "sommer".
Altså om man kommer på et platå, kan man spise en del karbohydrater en liten stund, men må da passe på at man får i seg lite kalorier i denne perioden!
Jeg hadde en liten sommer forrige uke, jeg! En dag hvor jeg spiste akkurat det jeg hadde lyst på!:D
Etter 8 uker i ketose med vedig liten vektnedgang de siste ukene, måtte jeg ha en kalkulert sprekk.
Resultat: - 0.5kg den siste uken!:heia:
Ikke noe det anbefales å gjøre ofte, men for noen virker det som en katalysator til videre nedgang!
For ikke å snakke om at det kan forhindre uønskede sprekker. For mitt vedkommende i hvert fall!:p
OK - godt å høre at det funket for deg! Jeg tar meg en sommer jeg også....Har spist skive med brunost i kveld og det var nydelig.....
I morgen kveld skal jeg spise hjemmelaget pizza og deretter er det rett tilbake til ketolyse.....
Litt skummelt dette - men jeg vet at jeg klarer fint å gå tilbake til ketolyse - har jo tross alt gjort dette et par ganger før selv om det begynner å bli en stund siden....
Ja, det er viktig å vite begrensningen.......
Jeg ligger på 81-82 kilo og VIL ned til under 80 ...helst i går..... ler
Det går så innmari treigt....og tålmodigheten min settes på en haaaaaard prøve kjenner jeg.....
Enig.
jeg hatt hatt s.k. sommer nå 2 ganger.
Første gang var det 4dager, og nå altså 2dager.
Jeg har spist frukt med naturelle yogurth, beta-suppe og mer frukt.
igår på Halloween spiste jeg riskjeks med kokt egg og så MASSE godis på kvelden. Huff, jeg ble slikkelig kvalm og måtte nesten spy...
Ikke smart, men det viser meg iallefall at kroppen faktisk IKKE vil ha sukker.
Haha, føler meg fyllesyk idag!
Og det frister ikke mer...
Skal se om dette var nok til å få igang forbrenningen som jeg synes har stoppet veldig opp den siste mnd. Jeg har vært sååååå kald på beina.
Jeg aner ikke om hun spiser grønnsaker, men man har karbogrense på 12 g om dagen/3 g pr måltid på 50+. Og jeg spiser grønnsakene ja, for uten blir jeg både sliten, trett og matlei.
Jeg tenkte mest på om hun spiser grønnsaker nå.....?
For hvis hun gjør det - kan hun prøve å spise minimalt med grønnsaker en uke eller to for å se om platået løsner.......
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.