Fyll:
2 små epler i terninger
100 g kremsost
50g lr mer sukrin
kanel etter smak.
Sk¨rell og del epler og rør sammen fyllet.
Pisk eggedosis av egg/sukrin.
Sikt i det tørre vekselsvis m fløte/smør
Ha deigen i små muffinsformer. Halv fulle bare.
Ha en stor ts av fyllet på hver muffins.
Stek 175g varmluft 15-20 min.
dette hørtes godt ut :)
Mine står nå i ovnen, og jeg gleder meg til ¨å smake!
Men ett spørsmål; Hva er fiberhusk, og hva gjør det? Jeg har sett det i butikken, og har egentlig aldri fått med meg hva man bruker det til.
(jeg lagde muffinsene uten fiberhusk.. håper det blir like bra allikevel..):)
Fiberhusk binder fuktigheten i røra/deigen og tilfører fiber...
Karbene i hele røra er omtrent 30...kommer litt ann på hvor mye epler du har i ...jeg har ca3-4 små biter i hver:)
Mange gode oppskrifter her, så til helga må jeg prøve ut litt ser jeg. FOr noen dager får jeg bare sååå lyst på noe godt, til dessert el. noe slik. Og da hadde det vært suverent å kunne tatt ut en muffins fra fryseren...vaniljekesam er det et lovlig produkt eller?
Jeg mener du helt klart kan variere mellom de forskjellige søtningsmidlene, bare du overholder mengdeanvisningen på pakken. Der står det hvor mye du skal bruke opp mot vanlig sukker. Jeg fikk høre at Splenda var søtere enn sukker, men slik føler ikke jeg at det er. Har bakt mye med splenda, eneste som jeg ikke syns fungerer like godt, det er å lage skikkelig god, stiv og luftig eggedosis. Den blir litt for rennende.
Men fungerer det å piske skikkelig eggedosis på dette da? Sukrin og flytende natreen? Hva er forresten Sukrin, det kan jeg ikke huske å ha sett i butikk hyllene?
Disse var helt fantastiske Nannah!!!!!!!!!!
Noe av det beste jeg har smakt på lenge, og faktisk enda bedre dagen etter synes nå jeg. Har med meg på jobben :hungry:
Disse lagde jeg i går, og de fortjener en liten dytt! Nydelige er de! Takk Nannah!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.