Hei!
Jeg har gått på en sags ketolysekur i nesten to måneder. Jeg begynte ganske strengt, men har nå gått opp til ca 30 gram karbo om dagen. Jeg har godt utslag på sticksene mener jeg- de viser en gammelrosa farge-nesten lilla. Mitt spørsmål er- vil jeg gå raskere ned i vekt om jeg kutter tilbake på karbene? Og vil dette gi utlag på sticksene? Er utslagsfargen på sticksene en indiksjon på hvor raskt man kan forvente å å ned- altså mørk farge="tyngre" ketose? Eller er de bare en slags indikator på om du er i ketose eller ei? Håper noen av dere mer erfarne kan svare på dette :)
Fargen på stiksen har ingen ting å si! Utslag er utslag!
Utslag på stiksen betyr jo egentlig bare at du forbrenner fett og danner ketoner.
Om du er på den mørkeste fargen kan det faktisk bety at du drikker for lite!!!:eek:
Lyseste farge kan komme av at du drikker nok og vel så det!
Man kan være i ketose og ikke gå ned i vekt. Ligger du akkurat på vippen av hva du tåler av karber, trenger du ikke gå ned i vekt selv om du får utslag på stiksen.
Enten er du i ketose, eller så er du ikke, så nei: Det er ingen indikasjon på hvor raskt du kan gå ned.
Mer mosjon (enkle ting som en smårask gåtur på 30 min etc) fører for de fleste til høyere fettforbruk, gitt at du har nok fett i kosten og drikker mer enn nok vann. 4-5 l spredt utover dagen pleier å være en pekepinn her på forum, men det finner du masse info om hvis du søker.
Masse lykke til videre! :)
edit: Kitt var raskere hehe
Tusen takk for raske svar! Har hatt litt "dårlig samvittighet" for at jeg har spist litt mer karber enn det jeg trodde var greit, men-hurra!- da kan jeg altså bare fortsette med ca 30 om dagen og bare vente i spenning og se om kiloene fortsetter å smelte bort... veldig takknemlig for støtten-dere er supre!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.