< Tilbake til oversikten

6 måneder på Ketolyse

Tonemi sa for siden:

13 november har jeg gått 6 mnd på ketolyse kuren.Og etter 5 mnd viser vekten at jeg har gått ned 25 kilo. Er sevfølglig veldig stolt av dette:D

Men i Ketolyse boken står det vel at man bør ha en stopp etter 6 mnd....Bør man følge dette eller kan jeg leve på lavkarbo diett videre?
Jeg synes at det å leve uten potet, ris, pasta, hvetemel og sukker ikke er noe problem og ønkser derfor å holde på lengere....

Dere som har gått på lavkarbo dietter og avsluttet...Hvordan har det gått? Jeg tenker at hvis jeg må eller velger å avslutte lavkarbo dietten min så er det vel kanksje lurt å feks følge Grethe Roede kostholdet?? Noen som har noen tanker om det???

arkine sa for siden:

gratulerer med flott resultat
og hold deg langt unna Grete Rhode (da går du garantert opp i vekt)
len deg heller mot Fedon .. eller generelt lavkarbo ,med og øke karboene litt gradvis,,det samme gjelder for fedon

Tiki sa for siden:

Jeg er ingen ekspert enda...., men leser her om at mange holder på lengre på enn 6 mnd. på ketolyse. Det er vel ikke videnskapelig bevist at det er skadelig å holde på lengre sammenhengende, så det er vel for sikkerhetsskyld.

Evt. så er det jo mulig å gå over til mere Fedon kost for en periode, for så å gå tilbake til ketolyse.

frifuggel sa for siden:

Du har jo gått ned masse! Gratulerer! :heia:Ville personlig ikke gå over på lavkalori, når jeg ser at lavkarbo fungerer best for meg.. Man "må" ikke ta en hvileperiode etter seks måneder, slik jeg forstår boka, men man kan. Hvis du sjekker blodverdier hos legen din, og de er greie, så er det bare å "kjøre på". Hvis du trenger/ønsker å ta en hvileperiode, så gjør du det. Men, la GR tjene penger på noen andre..

Lovely sa for siden:

Sååå utrolig motiverende og fantastisk flott å høre. Gratulerer så masse.:D
Jeg har fått beskjed om at det er lurt å gå over til et lavkarbo kosthold for å fortsette vektnedgang evt. stagnere. Man kan trappe opp med karber. Spis f.eks Ingers rugbrød, eller bak knekkebrød og spis det til et måltid. Eks.frokost og øk litt i salatsortimanget...tilføy tomater osv.i de andre måltidene. Jeg ville ikke spist en haug med ris, poteter og pasta. For meg er det det samme som fetekur....men man må jo kutte litt ned på fettet da når man inntar karber igjen :rolleyes:. Lykke til. Jeg er sikker på at du klarer det.

Carisma sa for siden:

Ingers rugbrød er ikke lavkarbo, siden det inneholder hvetemel.

Bæret sa for siden:

Gratulerer med så mange kg ned!!

Hvis blodprøver er fine og du ikke har noen mangler er det ikke noe problem å fortsette. :)

Jeg har holdt på 6 mnd den 14 okt, og fortsetter til jeg er ferdig.
Når jeg er ferdig er det naturlig for meg å gå over på generell lavkarbo.

GR er ikke noe for meg nei.

Jabba sa for siden:

Jeg har snart vært i ketose i ett år og vil nok fortsette helt til jeg når min matchvekt.
Men ta deg en tur til legen og få sjekket verdiene dine....

Tonemi sa for siden:

Tusen takk for mange flotte svar..
Jeg HAR vært hos legen og ALLE prøver var bra....Da tok legen alt av prøver som går ann å ta....
Så da skal jeg bare kjøre på videre på kuren...Dette er jo blitt en livsstil og ingen diett egentlig:D

Tilsammen har vi gått ned 43 kilo i heimen:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.