Inger33 sa for siden:
Hei
Hvilken majones type bruker dere?
Jeg finner bare majones med sukker i og det kan jeg vel ikke bruke når jeg går på ketolyse kuren.
Inger33 sa for siden:
Hei
Hvilken majones type bruker dere?
Jeg finner bare majones med sukker i og det kan jeg vel ikke bruke når jeg går på ketolyse kuren.
Busta sa for siden:
Hei.:)
Jeg er "avhengig" av majones og spiser Mills majones. Den har 2gr karbo pr. 100 gr ( o,2 gr karbo pr. 10 gr). Det holder for meg. Spiser den med god samvitighet, gjerne med vossafår, makrell i tomat, oskt og skinke, på egget osv.....mmmm :p. Det finnes sikker oppskrift her inne på majones du kan lage selv. Gerd har laget en tråd med oppskrifter. Lykke til !!!:ja:
Gracella sa for siden:
Jeg spiser også mills majones. Tenker at det blir nu egentlig så lite av den om dagen at det ikke gjør noe. Så leter jeg heller litt lenge etter bacon, salami, skinke, osv uten tilsatt sukker.
Som hovedregel bør man få karbene sine i fra grønnsaker og ellers styre unna det som har mer enn 5 gram karbo pr 100 gram. Når man stort sett holder seg til disse to rettningslinjene, så kan man bruke litt majones med god samvittighet, synes jeg :)
Inger33 sa for siden:
Jeg kjøpte den nye majonesen med pepper, men jeg så jo at den inneholdt sukker så vil jeg ikke bruke den da jeg unngår alt med sukker..
SunnhetMedSirrup sa for siden:
ikke dumt det. selvom det har lite karbo, kan detha høy GI.
men selv reddharen for GI og karbo meg, spiser majones :)
Carisma sa for siden:
Hellmanns real mayo har ikke sukker i seg.
HÆ?
karboindhold? 0? samt GI? (what do you think)
hvor selges DEN? :eek::_oy::spent::lol::confused:
Carisma sa for siden:
Den selges på vanlige butikker. Før var det bare de med større utvalg som hadde den, men har sett den over alt nå. Enten glass eller sånn squeeze.
hellman min gud.. MAJONES! MMM!
Photobscura sa for siden:
Mener bestemt også Salatmesteren (selges på Rema 1000) ikke inneholder sukker. Men det står ikke næringsinnhold på den, da ...
Alkazelters sa for siden:
Hvis du spiser mye majones ville jeg unngått Mills sin i alle fall. Mesteparten av fettet i denne er flerumettet (Omega 6), som de aller fleste allerede får altfor mye av. Kavli sin er laget på Raps og har ikke like mye flerumettet fett og er hakket bedre. Det aller beste er å lage den selv.
Etter min mening gjør det ingenting om det er en ørliten mengde sukker i majonesen, da det uansett er veldig små mengder. Har du planer om å være i ketose er det sikkert lurt å styre unna.
Lettmajoneser ville jeg uansett holdt meg langt unna, for her er ofte sukkerinnholdet mye høyere!
Inger33 sa for siden:
Hmmm har du en oppskrift på hjemmelaget majones?
matmons.net/visoppskrift.asp?meny=14&id=228
here you go
Inger33 sa for siden:
Tusen takk :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.