< Tilbake til oversikten

Føler meg litt uggen ...

mamman til luca sa for siden:

Har gått på ketolyse i litt over to uker. Ligger på 15 karber om dagen, og spiser 3-4 måltider. Har masse grønsaker ved sidenav, og drikker sikkert 3 liter vann i dønet.

Saken er den at de siste dagene har jeg følt meg litt uggen i kroppen. Svimmel, kvalm og litt slapp.:(

Er dette normalt, og går det over?

Gracella sa for siden:

Helt normalt å i alle fall være slapp og svimmel de tre-fire første ukene.
Å spise så mye fett kan være uvant og gi kvalme, kutt litt ned eller varier med fettkildene.
Det kan også være omgangssyke??

Takk for svar:)

Nei, er ikke syk sånn ellers. Men hvis det er normalt og ikke være i toppform de første ukene, så er det vel normalt.

Sønnen min har i tillegg vert syk noen dager, så det har vert så som så med søvn også for min del. Kan jo seff ha noe med det og gjøre også!

Gleder meg til energien alle snakker om kommer:D

tjorven1969 sa for siden:

Det er helt normalt at kroppen føler seg litt utenfor de første ukene. Svimmelhet skyldes at hjernen som til vanlig bruker sukker som drivstoff, må gå over på alternativ drivstof, ketoner.
I de første ukene er det heller ikke lurt å drive med "maraton", har jeg erfart.
Tror kroppen blir litt stresset til å gå over til en annen forbrenning. Men vi har forskjellige symptomer i starten alle. Jeg er slapp og stiv i musklene. Men vet det går over etter hvert.
Men selvsagt kan det være sykdom, men er vel mest sannsynlig overgangen til ren ketolyse forbrenning.
Jeg får f.eks magevondt og påløpende diare, men det går fort over. Litt slapp og går fort tom for energi. Etter 2 uker sliter kroppen med litt stress, men som sagt, det går over. Bare påse å drikke nok vann.

Tusen takk:) Er en veldig uvant måte for meg og spise på. Har gått ned 45 kg for noen år siden, men 30kg kom på igjen sakte men sikkert:mad: Da var det trening og et kosthold med lite fett som var greia, men har vel innsett at det er karbohydrater jeg må holde meg unna:)

Kjipt og ha greid det en gang før, og at det kom på igjen, men det positive er jo at jeg vet at jeg klarer det:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.