< Tilbake til oversikten

Sleng ikke dritt om poteten!

LenaBeatrice sa for siden:

Vil bare dele denne med dere, fra bloggen min.
Synes den var litt festlig:

Morten deltar ivrig i et forum på nettet hvor han diskuterer trening og LCHF kost.
Dere klarer sikkert å gjette dere til at han møter mye motbør, selv om ikke alle er uenige i det han sier.
Men i dag fikk han et svar som gjorde at jeg knakk sammen i latter:

Morten sine uttalelser må ikke vektlegges da det er fulstenidg innlysende at han er meget polariserte meninger om kosthold. Han representerer en ytterfløy innenfor kostholdsteorien der det overhodet ikke finnes noen generell vitenskapelig konsensus, og man prøver heller desperat å skape en illusjon om at det de sier er vitenskapelig bevist. Måten man uttaler seg på kan minne om slik kreasjonister argumentere mot evulosjon, eller slik 9\11 konspirasjons-tilhengere legger frem sine argumenter.
Skal du taes seriøst, må du være i stand til å modere uttalelsene dine. Idrettsutøvere innenfor alle grener har i årevis spist normal sunn mat, balansert med karbohydrater, fett og proteiner. Man trenger alle næringstoffene. DETTE er det bred vitenskapelig enighet om.
Årsaken til at folk blir fete har mange vært inne på allerede. Vi putter i oss flere kalorier en vi bruker, og ferdig med det. Livet nå er enkelt beviselig mye mere stillesittende en før, samtidig som tilgangen på fastfood og kaloririk mat har eksplodert.
Dessuten slenger du dritt om poteten. Før poteten ble vanlig i Norge mot slutten av 1700-tallet, slet vi med sult og skjørbuk. Poteten reddet praktisk talt Norges befolkning fra å gå under av sult.
Den er i dag en av de viktigste kilder til næring klodens befolkning har.

Ja…..sleng for all del ikke dritt om poteten ;-)

Gerd sa for siden:

:lol:

Carisma sa for siden:

Alltid et godt argument i diskusjoner :lol:

SunnhetMedSirrup sa for siden:

hva?! er det kalorier som gjør meg feit?

da hadde jo jeg være 20 kilo tyngere nå :lol:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.