1 middels blomkålhode
1 bit purre
2 fedd hvitløk
2-3 sopp
1/2 skinkeboks
3-4 never med Landlord bukettblanding
2-3 egg
5-6 ss soysaus
1 liten ts sesamolje
Smør lr olje til steking.
Riv kålen grovt på råkostjern. Ha den i en gryte lr wok sammen med smør/oljen og surr den nesten mør sammen med hvitløken.
Ha i soya/sesamolje og rør rundt. Hold kjelen varm.
Stek skinke og grønnsakene og bland i risen.
Pisk eggene lett sammen og lag en mellomting av omelett og eggerøre.
Del i småbiter/strimler og bland sammen med resten.
Du kan ha i hvilke grønnsaker du ønsker her...og tilsett gjerne noen reker også!
Du har ikke eggene rett i det andre og steker det da?
Har ikke så mye erfaring med stekt ris, men jeg har pleid å piske eggene sammen med en gaffel, og ha det rett i ris/gr,saksblandinga........;)
Jeg trekker bare det andre litt til side i panna og steker eggerøra litt på siden. Den steker jo så fort at det går alltid greit!:D
Har lenge laget min variant av denne med det jeg måtte ha av kjøttrester etc. Kalles "risting" her i huset fordi innholdet varierer etter hva som er i kjøleskapet!
Etter at jeg begynte på ketolyse, lager jeg alt bortsett fra risen i en panne og har en liten panne ved siden av med de grønnsakene jeg vil ha som resten av gjengen ikke spiser.
Før jeg tar opp i risen til de andre, tar jeg en porsjon over i min lille panne og så får alle det de helt vil ha uten for mye styr!:D
Skal tro om man kan bruke five spice pouder ? Synes liksom ikke det smaker kinamat uten det.....
Noen som vet karbeinnholdet i det krydderet ?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.