< Tilbake til oversikten

Hotell og restaurantmat

LiMe sa for siden:

Søker tips fra folk som har vært lenge i gamet:
Jeg skal til Riga og lurer på hvordan jeg skal forholde meg til hotell- og restaurantmaten? Har holdt et forholdsvis strengt regime i to uker nå, og føler jeg er godt i gang. Dette har jeg ikke lyst til å ødelegge, men jeg kan jo ikke kontrollere karboinnholdet i maten jeg får på restaurant? Hva anbefales det å spise og drikke?

Fungirl sa for siden:

Be om grønnsaker som broccoli og den typen istedenfor poteter. Bestill saus utenom så kan du ta på mindre mengder.
Hotellfrokoster bruker jo å være meget lavkarbovennlig så dette går fint :)

Gracella sa for siden:

Hotellfrokoster har ofte eggerøre/stekt eller kokt egg, bacon, salami, skinke, cottage cheese, tomat, agurk, ost...
Burde ikke være noe problem ;).
Restaurantmat: biff, grønnsaker og saus som Fungirl anbefaler :)

Siren sa for siden:

Hei! Jeg var i Riga sist helg! På hotellet vi bodde var det veldig godt utvalg på frokost buffeten, varmt,kaldt, grønnsaker, fruk, kornblandinger osv,osv. På restauranter ellers i byen, har de på de fleste stedene kylling i manger varianter, salater osv. Kan anbefale å spise på " Fridays", kjempegod mat! De bruker mye potetmos, men det er det bare å styre unna hvis du ikke vil/ skal ha det. Spør om å få mer grønnsaker istedet! Ellers er kun mat og drikke billig i Riga, klær,sko osv.koster det samme som her hjemme!!
Siren

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.