< Tilbake til oversikten

Kjempesprekk

mette_moj sa for siden:

samboern min driver å flytter ut, jeg sitter her med to unger, å har sprukket toootalt.. har dytta i meg sjokoladeboller i hele helga!!:( trenger virkelig litt motivasjon for å komme meg i gang igjen.. ææh..:eek:

Margrethe sa for siden:

Jeg spiste sjokolade i et halvt år da samboeren min flyttet ut i fjor høst og ikke orket jeg trene heller, siden trening minnet meg om ham (han jobbet på SATS). Det gjør fryktelig vondt, men sjokolade lindrer bare bittelitt. Dessuten lagres det fryktkelig mye vondt i de kiloene som kommer på igjen med sjokoladen. Eksen min sitter i hvert gram jeg gikk opp - derfor SKAL de kiloene av nå.

Ring vennene dine, bruk dem, lag mat, spis mat - gå eventuelt over til Fedon der du kan spise litt mer frukt og grønnsaker, det er færre kalorier og mindre sukker enn sjokolade.

God klem!

Jabba sa for siden:

Uffda - høres ikke ut som du har det så godt for tiden nei.....sender deg en klem....

jvb sa for siden:

Trist å høre, alltid kjipt hvis det ikke funker...

Og siden jeg har påtatt meg rollen som den personlige meningssprederen her inne på forumet :):

• Det smarteste du kan gjøre nå er det som er best for deg, og jeg kan på det nærmeste garantere deg at trøstespising ikke er i nærheten. Jeg har nesten samme erfaring som deg, selv om jeg ikke har barn riktignok, og jeg vet det er en utrolig vanskelig tid etter et brudd. Spesielt ikke under eller rett etter, så jeg burde kanskje ikke skrive i denne tråden ennå.

Jeg håper bare at du, i motsetning til meg, ikke kaster vekk måneder og år på å synes synd på deg selv - fordi du fortjener å ha det bra! Når du føler deg bra, smitter det til de rundt deg.

Kanskje kan det, som Margrethe påpeker over her, være en idé å bytte til en mindre streng retning ala Fedon. Eller du kan gjøre det jeg burde gjort - si til deg selv at du kjører lavkarbo for din egen del, fordi du føler deg bedre av det, og fordi du er verdt det (for det er du! :))

Masse lykke til!
:klem:

mette_moj sa for siden:

takk for svar å klemmer:D
har bare vært så innihampen mye en stund.. å nå klarer jeg liksom ikke ta meg i nakkeskinnet å begynne på ketolyse igjen.. men, jeg har bestemt meg for, at i morgen SKAL jeg fortsette.. kjedlig dette her..:( sitter å glaner på tjukkasbilder av meg selv for å øke innsatsviljen her:D

Carisma sa for siden:

Du har jo om ikke annet kvittet deg med 80-100 kilo daukjøtt på kort tid da :p
Så ikke la sprekken føre til yterligere stress. Ro ned, trekk pusten og gå på igjen når du er klar til det. Om det tar 2 dager, en uke eller så mye som en mnd så er det en kort periode. Lavkarbokost er for resten av livet. Men som det blir sagt over her, ikke bruk det som en unnskyldning for å syns synd på deg selv. Jeg har vært der, og det er IKKE verdt det! :nei:
Gjør ting som føles bra for deg, fordi du fortjener det! :ja:

LenaBeatrice sa for siden:

Først og fremst: :klem:

Så vil jeg si:

Du har en tøff periode nå, helt klart.
Motivasjonen du kan bruke for å ikke fortsette å spise feil kan være at du sannsynligvis vil klare deg bedre mentalt (og fysisk selvfølgelig) hvis du spiser lavkarbo.
Det er jo nettopp det mange forteller om, at orken og energien blir bedre med dette kostholdet.
Min erfaring er også at jeg har blitt mye lettere deppa og nedfor de gangene jeg har sprukket skikkelig.
Du vet, kostholdet gjør noe med hormonene i den ene eller andre retningen.
Men, hvis det er vanskelig å være veldig strikt med kosten akkurat nå, følg en mildere variant av lavkarbo:
Konsentrer deg om riktig mat, heng deg ikke så mye opp hvor mye karbo du spiser, mengde proteiner eller lignende.
Pass bare på at du ikke får i deg feil mat, skønner?

MÅ du ha noe søtt, kjøp deg den mørkeste sjokoladen, men ha den ikke liggende i skapet hjemme hele tiden.

Skjem bort deg selv i den grad det er mulig både praktisk og økonomisk.
For lenge siden måtte jeg gå med en blodtrykksmåler et helt døgn.
Blodtrykket var høyt og legen min var bekymret.
Men merkelig nok var det en periode i det døgnet da blodtrykket mitt sank tilsynelatende uten grunn, og da jeg tenkte etter fant jeg ut at de var de to timene jeg hadde vært på et kjøpesenter shoppet dilldall til meg selv. ;)

Så har du jo oss her inne da, hvis du vil skrive av deg og øse ut av deg alt du tenker og føler. Finnes jo en tråd der ordet er fritt....:-))

Stor klem til deg!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.