< Tilbake til oversikten

Lavkarbo - lite fett - ikke i ketose

fiffi sa for siden:

Jeg har hatt en operasjon og derfor gikk jeg ut av ketose 14 dgr i forveien, også nå i etterkant har jeg holdt meg utenfor ketose.

Jeg lever fortsatt lavkarbo, ca 30-40 karber pr dag, kun lite fett. Altså jeg produserer ikke ketoner, hva forbrennes da... og er 30-40 karber nok energi for hjernen?

Tullete spørsmål kanskje, men jeg går jo og lurer på dette. Kan ikke trene på 6 uker pga operasjonen, føler meg rimelig vel på dette kostholdet. Går ned i vekt.

Kitt sa for siden:

Har du testet at du ikke er i ketose?
Jeg er i ketose opp mot 50, nemlig!

Og hvorfor lite fett? Du trenger ikke minske på fettet når du spiser såpass få karber!

Hjernen får karber leveren lager av proteiner, så det går nok bra!:p

arnakristin sa for siden:

Hei,
De fleste her inne er av den oppfatning av at man ikke behøver å tenke på å redusere fett mengden før man overstiger Lutz’ 72 kh pr dag (ref. boka: Bedre uten Brød).

fiffi sa for siden:

Takk for svar. Fettmengden har jeg redusert pga at jeg ikke er i noe aktivitet. Det blir kanskje feil det da.. Er ikke i ketose, har testet det.

jvb sa for siden:

Riktig god bedring/rekonvalesens! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.