< Tilbake til oversikten

Trenger tips til proteinpulver som skal brukes til bakst

mofe sa for siden:

Tenkte å prøve meg ut på litt brødbaking med proteinpulver (følger noe ala fedon) - men hva er best å bruke? Noen tips?

Rottis sa for siden:

Jeg bakte nettopp brød med soyaprotein av oppskriften som står i ketolyseboka. Brødet ble helt ok, men kommer nok ikke til å bruke det noe særlig. Minner mer om loff enn brød.

Skal sjekke opp hva soyaproteinet mitt heter - hvis det var det du mente?

mofe sa for siden:

Japp :ja: :)

Rottis sa for siden:

Olimp Sojavit heter det jeg har stående i skapet. Kjøpt på "bolebutikken" på Svinesund kjøpesenter.

En slik dunk.

Kitt sa for siden:

Min heter Multipower Powershake og fås kjøpt på helsekosten!:)

Likner på

bare at min er nøytral i smaken og heter noe annet!:p

Yonah sa for siden:

Går det an å kjøpe slikt pulver i mindre bokser? De jeg har sett er kjempestore og koster mange hundre kroner..

Kitt sa for siden:

Tror nok de fleste typene finnes i mindre bokser, men da er de nok enda dyrere. Ikke for boksen, da, men sånn til sammen!

mofe sa for siden:

Jepp, kan signere det.. da jeg handlet min, så kostet den bare 100 kroner mere enn en boks med halvparten så mye. Tror min kostet rundt 450,- eller noe sånt?

Rottis sa for siden:

Jeg betalte ca 190 svenske for 750 gram :)

Øystein sa for siden:

Bakemixen jeg bruker koster ca 340 pr Kg. Det er kanskje litt mye det selv om det ikke går så mye av den :rolleyes:

Carisma sa for siden:

Det er jo mange av oss som er skeptiske til soyaprodukter, så jeg anbefaler Whey protein. Du får det for 198 for en kg på proteinfabrikken.no (søk på whey)

mofe sa for siden:

.. så da er det egentlig sånn at alle proteinpulvere med nøytral smak kan brukes til baking, da?

Carisma sa for siden:

Eneste "baksten" jeg har laget med mitt er mock danish, men det er det fungerer veldig fint hvertfall :o

Chubby`s wife sa for siden:

Jeg bruker noe som heter Dalblads bakepro. Den er kjøpt i en bolebutikk i Sverige til rundt 250 kr, mener jeg å huske. 6g karber pr 100 g.

Brukte et par skjeer (medfølgende) i proteinbrødet i går. Godt brød, men har ikke regnet ut karbeinnholdet i brødet enda. Men har nå ikke tenkt å spise mer enn et par tynne skiver om dagen alikevel.

Yonah sa for siden:

Men er det ikke en del karber i den da?

Alkazelters sa for siden:

Det pleier å være litt mer karbohydrat i myseprotein (whey) enn i Soyaprotein. Typisk tror jeg myseproteinpulveret ligger på cirka 7-10 gram karbohydrat pr. 100 gram.

Alkazelters sa for siden:

Jeg synes i alle fall det er verdt det med noen få karber mer, for å slippe soya!

somaya sa for siden:

Dæven døtte, det var billig. Forstår godt at gubben alltid kjøper proteinpulver derifra, men han har slik med jordbærsmak - blæh.
Ser at det lønner seg å dra på harrytur til sverige ;)
Noen tips til annet enn soyaprotein og fiberhusk jeg skal skrive på lista?

Kitt sa for siden:

Her er en link!

Titter du helt nederst på den siden, finner du andre linker med samme tema!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.