Er det noen som kjenner til om det finnes?
Min store drøm er å kanskje åpne en cafè/restaurant med årene, og leker jo litt med tanken på lavkarbo da :D
Men er jo greit å vite om det finnes allerede, og om det er noe populært/drivbart?
Jeg kan kun svare for min amerikanske by med ca 100 000 innbyggere og flere kafeer og restauranter enn de fleste norske byer.
Etter googling og henging på amerikanske fora har jeg forstått at det var en lavkarbobutikk her i 2004/2005, men at den forsvant. Rene lavkarbosteder finnes ikke, men noen steder har lavkarbomat på menyen som f.eks San Francisco Soup Company.
TGI Fridays har jo bra utvalg på ren mat, Steakhouse likeså. Ellers finnes det nesten alltid en rett på en restaurant som er lavkabovennlig, og min erfaring er at det er ganske problemfritt å bytte ut poteter o.l med mer salat eller grønnsaker.
Om det fortsatt eksiterer så er Lille Kalori mer eller mindre en lavkarborestaurant, der næringsinnholdet i all maten er lista opp etc. Jeg mener de baserer seg på lav GI. Men så har jeg aldri vært der, fordi én; Jeg har hørt at servicen suger, og to; jeg kommer meg sjelden opp til Fagerborg i grunn ... :o
Der har du vel hovedproblemet med å åpne et slikt sted. Det er et kjempefint initiativ, men det er avhengig av at en viss mengde mennesker med lavkarbointeresse tar turen til akkurat det stedet... :rolleyes:
Jeg har flere ganger blitt irritert og oppgitt over kjempefine plasser som har måttet stenge, og kommet på at jeg ikke selv engang har gått dit, og om jeg har så kanskje en gang på fem år :o
Til og med Real Food-kjeden, som i teorien skulle treffe midt i den sunne folkesjela (etter ernæringsrådets prinsipper) måtte gi opp ganske fort pga for liten kundemasse.
Hmm..
Ikke store interessen for det altså..
Jeg ønsker virkelig å satse på sunn og naturlig mat. Kanskje det kan informeres om at "alle retter kan fås lavkarbo" vedsiden av "glutenfritt" eller noe :p
..2 down! :D
Fy søren det hadde vært kjekt å hatt sin egen cafè.. Men virker evig stress også.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.