Dere som går ut av døra om morgenen uten å spise frokost, er det slik at det ikke har i dere noenting?
Jeg tenkte å teste i dag om jeg virkelig trenger frokost eller om det bare er en tillagt vane, at "sultfølelsen" om morgenen er psykisk eller at jeg bare trenger noe å drikke. På vei til jobb tenkte jeg at jeg kanskje burde fått i meg noe fett gjennom Cocosa e.l., eller er det helt unødvendig når jeg først ikke spiser frokost?
Jeg klarer aldri å spise før et par timer etter jeg har stått opp. For tiden spiser jeg to eggostelapper med kremost og salami i 11-tiden og lunchsalat rundt tre. For meg funker det iallefall, sånn metthetsmessig.
Hvis du er sulten om morgenen skal du spise. Jeg er aldri sulten, bare kvalm når jeg står opp. Så det er faktisk så og si umulig å spise noe den første timen hvertfall. Jeg spiser da når jeg kommer på jobb, for det er da jeg begynner å bli sulten.
Jeg har aldri vært spesielt sulten om morgenen, men prøver å få i meg noe, selv om det bare skulle være et par skinkeskiver - har altfor lett for å falle i "ett måltid om dagen"-rutinen, og det tror jeg ikke har vært bra for meg :o Men tror slett ikke det er mer nødvendig å spise om morgenen enn noe annet tidspunkt om dagen. Hør på magen!
Jeg tenkte i morges at det å spise om morgenen på mange måter kan være som å sitte i sofaen og spise potetgull mens man ser på tv - en vane. Og at det å spise frokost er så innprentet i oss at dersom man motstrider det blir man stemplet som avvikende.
Nå har jeg testet, og jeg tror det stemmer at det er en vane for meg. Er sulten nå, men venter litt med å spise - til det er lunsj på jobben. Joda, vet at man skal spise når man er sulten, men om 20 små minutter får kroppen. Jeg er ikke sløv eller skjelven, som jeg ville vært da jeg spiste høykarbo, men ganske klar og oppegående. Det bare rumler i magen.
Samme her, spiser kun når jeg er sulten. Har for meg selv nesten slutta å kalle måltidene ting, for hva noen anser som middag kan jeg like godt spise til frokost ;)
Jeg er et utpreget frokostmenneske. Må ha mat med en gang om morgenen, ellers blir jeg kvalm.
Men nå... spiser når jeg er sulten.
Så er jeg ikke sulten på morgenen så tar jeg meg et glass vann eller to. Og gjerne en slurk tran for å få litt fett i kroppen. Funker fint for meg så lenge jeg ikke får i meg stort med karbo.
Gått ned 6 kg på 6,5 uke (men akkurat nå har jeg stått stille siste uken...)
jeg spiser frokost altid, og så neste måltid 4-12 timer senere. alt fra deg til dag.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.