< Tilbake til oversikten

Kokosmel igjen

Carisma sa for siden:

Men det er kokosmasse er det ikke? Kokosmelet jeg har kjøpt har kosnistens som hvetemel, neste enda finere. Mot melis-konsistens.

Inger33 sa for siden:

Jo, men de kaller det kokosmel og de hadde ikke noe annet..
men jeg tenkte jo kjøre det litt i mikseren for få det finere så jeg på posen og fikk sjokk når jeg så at den har 17 g karber pr 100 g...den vanlige har bare 10,8...
Prøvde bestille fra supernature men fikk ikke til godkjenne visa kortet :( Hva heter den man kjøper på invanderbutikker??

Kitt sa for siden:

Jeg kjøper ordentlig kokosmel hos Helios.
Kommer fra Aman Prana og den inneholder bare 4 karber!

Damen i en annen butikk sa at i Danmark kaller de kokosmasse for kokosmel og derfor var det mange som tok feil!

Inger33 sa for siden:

Takk for info :)

Inger33 sa for siden:

I dag har jeg vært på alle helskost som finnes i Trondheim også Helios, men ingen hadde :( var også innom invanderbutiker men der fant jeg bare kokos krem mel som ikke blir det samma som kokosmel.. veldg rart at det skal være så vanskelig å få tak i så da må jeg nok bestille fra utlandet...hvis dere ikke har noe tips...

Kitt sa for siden:

Så masse karber?:confused::eek:
Min har bare 4 karber, den!

Inger33 sa for siden:

Ja, men jeg finner det ikke her oppe :(

Kitt sa for siden:

Kan bestilles herfra!

Gå inn på matvarer i menyen til venstre, så finner du det!

Inger33 sa for siden:

Har prøvd å bestille det derfra, men får problemer når jeg kommer til godkjenning av kort..og ja jeg har penger på kortet...

Inger33 sa for siden:

Oisann nå fikk jeg det til :) gleder meg til å bake

Kitt sa for siden:

Så dumt!:(
Det har skjedd meg noen ganger også, men det var før Bank- ID systemet kom!
Nå går det stort sett greit over alt!
Med et eller annet kort!;)

Kitt sa for siden:

Så bra!:heia:

Jeg skal bake i morgen! Er jo lørdag, jo!:sikle:

Inger33 sa for siden:

Hva bruker du bake mest med det melet???

Inger33 sa for siden:

Tusen takk for tipset :)

chili sa for siden:

Jeg har etterhvert lært meg å begynne leterunden i nærmeste 'innvandrerbutikk', ikke helsekost, hvis jeg trenger noe annet enn maizenamel o.l.

Både p.g.a.en komitragisk forskjell i prisen, og i utvalget...

Spør betjeninga i butikken om de har, f.eks. kokosmel.
(da slipper du å late som du kan lese urdu, fransk, eller hva det nå er for språk på pakkene.)

Inger33 sa for siden:

Tro meg jeg har vært der også uten jeg fant det for de hadde bare kokoscrem mel som ikke blir det samme..
Men jeg har fått bestilt det og det er underveis :)

frifuggel sa for siden:

Synes jeg hadde megaflaks idag, har vært på en aldri så liten shoppingrunde i Kongsberg, og "Naturli vis" butikken der har visst alt. Trenger ikke å bestille noe flere ganger :) Jippi!! Selv om det er greitt å bestille, så er det jo til tider greitt å få tak i ting den dagen man trenger dem.. :D Oljer, kokosmel, fiberhusk, kan ikke huske de manglet noe. Ble ikke kjøpt så veldig mye der idag, bare noen buljonger med 0,5 kbh og sukrin (en smakstest). Skal bruke av det jeg har, og nå vet jeg hvor jeg kan få tak i nytt, når den tid kommer! Yesss...

Inger33 sa for siden:

Jeg tror at det er mye lettere å få tak slike ting jo lengre sør man kommer for her oppe er det helt umulig å få tak i og de er heller ikke villig til å bestille da det har vært noe etterspørring om det..Så da blir det å bestille på nett..

frifuggel sa for siden:

Vet jo det, har selv bodd i mange år i "huttaheita".. Trøste :klem:

Inger33 sa for siden:

Takk for trøsten :) men tenkte at Trondheim var stort nok til å ha slike ting, men det virker som at lavkarbo kosthold er det ikke så mange som følger her oppe..hverfall slik at man etterspør div produkter :(

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.