< Tilbake til oversikten

Elgkjøttdeig

mato sa for siden:

Hei, jeg er ny her og lurer på om noen har oppskrifter med elgkjøttdeig?

arnakristin sa for siden:

Hei,
Søkte på elgkjøttdeig og fant disse:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24115&highlight=elgkj%F8ttdeig
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12972&highlight=elgkj%F8ttdeig
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11695&highlight=elgkj%F8ttdeig

Ellers så finner du sikkert mange oppskrifter på nettet som med enkle grep kan gjøres lavkarbovennlige. Elgkjøttdeig kan brukes til det samme som vanlig kjøttdeig, noen sier det ikke egner seg til taco og jeg liker det ikke på pizza. Vi tok kjøtt fra feil fryser og elgkjøtt og oregano, tomat pure og ost hevet ikke akkurat smaken på elgkjøttet. …du må bare finne krydder og grønnsaker som passer.

mato sa for siden:

Tusen takk for raskt svar, nu blir det baconkjøttkaker til middag.:)

Carisma sa for siden:

Vi hadde elgkjøtt på pizza hjemme før, og det var godt syns jeg :) Men mamma var aldri særlig raus med krydder, så det var kanskje det som reddet den :D

Lag finnbiff, men med elgkjøttdeig i stedet. Eller hvilken som helst viltgryte-variant. Og karbonader :sikle:

Ellers er jeg misunnelig på de som har tilgang på elgkjøtt (og stor fryser)... :rolleyes:

Fast-i-fisken sa for siden:

Har har masse elgkjøtt. Kjøttdeigen bruker vi som annen kjøttdeig.
Er jo magrere enn annen kjøttdeig, så kan jo være greit å steke den i en del smør. Ellers går den i pizza, taco, lasagne, kjøttkaker. Lavkarbo eller ei.
Prøv deg fram.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.