< Tilbake til oversikten

Hjelp, hva gjør jeg feil?

~Rosa Skydått~ sa for siden:

Nå har jeg gått på ketolysekuren i en måned, uten noe særlig resultat. Jeg har gått ned 1.5 kilo, og buksene er like trange. Så, i håp om å få litt hjelp så tenkte jeg å legge ut det jeg spiser per dag, så kan dere som er litt mer bedrevne på dietten komme med noen råd.

Frokost:
2-3 speilegg stekt i smør, med 4 stykker bacon (jeg bruker Grilstad sin bacon)
Te

Lunsj:
To lavkarbo skiver med diverse pålegg (rekesalat, ost, skinke osv)
3 dl Fun Light eplesaft

Middag:
I dag hadde jeg kylling som hadde stekt i ovnen i majones, senep og ost. Tilbehør var broccoli, paprika og blomkål.

I går:
Torsk stekt i ovn med smør, salt og pepper
Salat med salatblad, agurk, paprika og tomat

Mandag:
Ørret på spyd med fennikel, paprika og tomat

Og så drikker jeg altid et glass med pepsi max til middag. Vann drikker jeg når jeg tar tablettene. Og av og til unner jeg meg fire biter med sjokolade fra Cavalier.

Mosjon er rockering med vekter, og ca 30 minutter rask gange noen dager i uka.

Så... hvordan ser dette ut? Hva gjør jeg feil?

Blir veldig takknemlig for svar.

Yonah sa for siden:

SPiser du ikke grønnsaker til alle måltider?Og spiser du 15 g karber? Ingen vits i å holde deg under. Og får du virkelig i deg så mye proteiner du trenger? Ca 20g pr måltid?

Lavkarbobrød er en kjent partystopper.

Ellers har du jo gått ned 1.5kg og det kaller ikke jeg nesten uten resultater.

Jabba sa for siden:

Hvor mye vann drikker du i løpet av dagen ? Du skal ha i deg minst 2 liter i låpet av dagen. Bytt ut Pepsien med vann!

Jeg har aldri vært den store fan av grønnsaker (les: jeg brekker meg ved overdose), så nei. Men jeg spiser det til middagene.

Men jeg kan ikke huske å ha lest noe om at jeg skal gå over 15 karbs på ketolyse, og telle proteiner???

Jeg har aldri i mitt liv drukket to liter med veske i det hele tatt på en dag.Normalt sett drikker jeg 3 dl med te til frokost, og så 3 dl med max til middag. Utover det er det ingenting. Men nå har jeg lagt til 4 dl vann, + 3 dl saft. Tilsammen blir dette 14 dl veske på en dag. Mer enn det klarer rett og slett ikke blæra mi. (Pappa sliter med akkurat det samme) Drikker jeg mer enn dette, kommer jeg også til å spise mindre mat, fordi jeg da blir fort mett av det.

Men så skal det også sies at jeg drakk like mye i fjor da jeg gikk ned i vekt. Spiser mer grønnsaker også nå enn hva jeg gjorde da jeg gikk på ketolyse i fjor.

arnakristin sa for siden:

Hei,
Hvor mye man går ned avhengigere av mange faktorer bl.a. annet hvor mye man skal ta av. De som skal gå ned mye går ofte mye ned i begynnelsen mens ønskekiloene sitter som regel veldig hardt.
Synes det er litt lite fett i den menyen din jeg…
Noen går ikke ned dersom de får i seg under 15 kh pr dag. Har sett at de anbefaler å ta noen agurk og paprika strimler ved siden av ikke-middagsmåltidene for å få litt grønnsaker til alle måltider dette vil også kunne øke kh inntaket.
Som du sikkert har fått med deg så reagerer noen på søtningsmidler som finnes i bl.a. fun light, pepsi max og sukkerfritt godteri i tillegg til at noen reagerer på lavkarbobrød. Andre matvarer som for noen er en partystopper er bl.a. tomater og nøtter.
Andre faktorer som kan hindre vektnedgang er bl.a. stress, smerter og dårlig/lite søvn
…og husk at vanndrikkingen er viktig pga belastningen på nyrene ved ketogen diett.
[color=#000000][/color]
Men det er jo ditt valg om du vil følge de rådene du allerede har fått her, hvis ikke så må du bare belage deg på at det kan ta litt lengre tid.

Margrethe sa for siden:

Jeg var i journalen din og kikket. I og med du kun har noen få kilo igjen, så kan det hende ketolyse ikke er den rette filosofien for deg.

SunnhetMedSirrup sa for siden:

eller bare ha tolmodighet. de siste sitter hardest, kan en si:)

Har 10 kilo igjen nå, så jeg føler fremdeles at det kan ta litt tid. Jeg veide en kilo mindre da jeg gikk på ketolyse i fjor. :)

Tusen takk for svar dere. Det kan se ut som om jeg forsvarer hvorfor jeg ikke drikker så mye vann, eller hvorfor jeg spiser så lite grønnsaker, men det er bare en forklaring på hvorfor jeg spiser som jeg gjør. Så jeg har ikke annet valg enn å spise mer og drikke mer.

Kitt sa for siden:

Jeg sliter også bigtime med å drikke mer.:(
Husk at all væske teller, te, kaffe, brus, saft.......
Selv om rent vann er det beste og sunneste, MÅ ikke alle 2-3 litrene være vann!

Grønnsaker kan være så mangt og tilbredes på 1000- vis av måter! Bruk fantasien og alle oppskriftene her inne, så går det nok litt lettere!

Lykke til!:heia:

Anom sa for siden:

Jeg hadde problemer med vannet i starten, men etter jeg begynte å ha det på flasker, og oppbevare det i kjøleskapet er det mye lettere. Nå går det iallefall 1 liter før/sammen med frokost.
Kjøleskapskaldt vann er et must for meg nå.

Rottis sa for siden:

Å kjøpe store "små" vannflasker (type Imsdal/Bonaqua 0,7 l) og bruke de funker for meg. Tre sånne flasker i løpet av en dag, og en er oppe i over 2 liter. Drikker en det i tillegg til kaffe/te/brus får en jo i seg masse væske.

Å drikke mye væske er en vane.

Nicpins sa for siden:

Kutt ut brøderstatninger og sjokoladen du. :)
Been there, done that. Da løsna det for meg.

Karenina sa for siden:

Rosa Skydott, jeg kjenner til problemet med å få i seg nok grønnsaker.. Jeg begynte rett og slett å lage blomkålmos, og det var redningen for meg. Ha i masse krydder og gressløk så smaker det kjempegodt, og jeg tenker ikke over at jeg spiser grønnsaker! Blir nærmest som å spise potetmos til biffen;) Nå vet jo jeg at det ikke er lenge siden du fødte skjønningen din, og jeg vet ikke hvordan det er med deg, men de kiloene jeg la på meg under svangerskapet satt som støpt de første mnd fordi jeg ikke amma han, men plutselig så løsna det:) Kjipt, men kanskje man bare må smøre seg med tålmodighet? Og jeg ville ha kuttet ut fun light og pepsi max selv om det er vanskelig, for det bare trigger søthungeren..og hva med en liten dæsj kremfløte i morgenteen?
Jeg heier på deg! Er nettopp i gang for andre gang jeg og, så vi får prøve å motivere hverandre, eller hva?:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.