< Tilbake til oversikten

Lavkarbo og forkjølelse

Babyblue sa for siden:

Vel, da var forkjølelsessesongen her igjen. Vanligvis tyller jeg i meg varm solbærsaft og appelsinjuice, men hva gjør jeg nå? :confused:

Kitt sa for siden:

Varm Fun light og C- vit- piller!:D
Og te, masse te!

Finnes en Fun light som smaker solbær, faktisk.

chili sa for siden:

Du kan jo ha litt ekstra chili i maten,
hvitløk oppå (rå..) maten
og evt ingefær i teen. :smile:

Furine sa for siden:

Grøn te med sitron, masse sitron! :)

Babyblue sa for siden:

Takk for alle svar! Har hvitløk, får be mamma kjøpe c-vitaminer fra Sverige og en tur på butikken. Må det forresten være fersk sitron, eller holder det med sitrondråper? Pleier ikke bruke sitron.

Gracella sa for siden:

Sitrondråper er ok, de holder litt lenger enn en sitron :)

Jeg hadde en "styrkedrikk" med kokt vann over 1 ss grovhakket ingefær, to-tre skiver sitron og 1-2 ss honning.
Nå går jo ikke honningen så bra her inne, men ingefær og sitron er godt det også.

Furine sa for siden:

Ja eg også brukar berre sitron frå slik skviiis-flaske. Meir praktisk det.

Babyblue sa for siden:

Smaker ikke Indian Chai litt kanel? Har fått helt spader for kanel og kardemomme etter at jeg starta på lavkarbo.

Carisma sa for siden:

Jeg kjenner ikke kanelsmak. Krydderene blander seg så ingen smaker noe utpreget syns jeg. Dessuten vil ingefærrot og appesinskive gi ganske mye smak også :ja:

Babyblue sa for siden:

Begynte lavkarbo med å bestille mat fra spisdegslank, og de er ekstreme på kanel. Kannelpannekaker, belgiske vafler med kannel, kannelkuber osv. Orker ikke lukta engang lenger.

energibunten sa for siden:

nå er du så heldig at du pga diett eller kunnskap ikke tyller i deg så mye sukker lenger. Sukker som bare gir næring til bakterieinfeksjoner og irriterer slimhinner og nedsetter immunforsvaret ;-)

Ellers er rådene gode. og jeg går helt bort med karbo når jeg er syk for å "drepe" alle bakterier innenfra og styrke immunforsvaret.

lisabenedikte sa for siden:

Lisa`s Ingefær - te
Ta skallet av ingefæren, skjær den i skiver, og klem den sund med en skje. Jeg liker en hel ingefær, men det går an å ha i mere. :)

Ha i en kanel - stang.
Ha i stjerneanis.
Evt. hvis noen liker sitron eller appelsin, ha i litt presset saft til slutt.
Tilsett vann, la alt koke opp sammen. Dette er også en super
kvelds - te som er naturlig søt uten noe sukker eller kunstige søtstoffer!!!

bondetuppa sa for siden:

Høres aldeles nydelig ut:) Skal prøves! Hvor lenge lar du det trekke?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.