< Tilbake til oversikten

Skal ut på lunsj i dag

Live77 sa for siden:

Jeg har enda ikke satt meg kjempegodt inn i kuren, men har lyst til å starte, men av den grunn lurte jeg på hva jeg f.eks kan bestille av mat når jeg skal ut på lunsj. Salat regner jeg med er greit, men noen som har noen tips? Typ på Peppes, Egon o.l

jvb sa for siden:

Anbefaler at du setter deg inn i kuren først, er mye forskjellig som kan være overraskende fullt av karbohydrater, også i noen typer salater.

Carisma sa for siden:

Salat med ost og skinke eller kylling pleier å være greit, men be de droppe maisen og brødet :ja: Omelett er også fine greier om det er på menyen.

SunnhetMedSirrup sa for siden:

du kan altids kjøpe en biff eller lignende, men uten chipsen /potetene, selvfølgelig! :)

men NOEN former av kinamat kan gå bra,men de fleste er det fult av sukker i sausen. :(

Margrethe sa for siden:

Indisk mat går også som regel bra.

Meatscience sa for siden:

Jeg elsker Egon! Jeg bestilte biff, og sa at jeg ikke spiser poteter. Den hyggelige mannen bak disken sa "Det er ikke noe problem, vil du ha ekstra salat i stedet, eller vil du ha noe annet tilbehør?" :) Lett som en plett! Ah, jeg skal love deg at jeg nøt den middagen! Deilig med steder der man ikke får rare blikk når man har litt "uvanlige" ønsker. Dette var forøvrig deres filial i Sandvika.

Rin sa for siden:

Åh ja, det er flott. :) Har lang erfaring med å ytre 'rare' ønsker jeg, siden jeg i alle år har mast om å få slippe løk i maten :o Kan skrive under på at det slett ikke er alle steder de hører etter når man prøver å spesifisere noe sånt i bestillingen sin!

Men når jeg og kostholds-orientert mor skal spise god middag velger vi som regel Big Horn - god biff og kryddersmør og coleslaw/soppstuing/brokkoli, mm!

Carisma sa for siden:

Også sørger de for at man går ut sjelden, med de prisene... :rolleyes: For god biff ute, prøv Trancher på grünerløkka i stedet :sikle:

Rin sa for siden:

Jaa, der har jeg nøyd meg med å gå forbi og stirre nysgjerrig, så langt. Skal huske det neste gang utemiddag kommer på banen. :D

Tunrida sa for siden:

Jeg har blitt bedt med ut på kinaresturant i kveld.. Noen som vet hva man kan spise der som ikke er alt for ille?
Skal ut å feire noe i dag, så vil jo ikke si nei bare fordi jeg går på lavkarbo..

Vintergumman sa for siden:

Vet du, den kan jeg helhjertet anbefale. Uten tvil det beste stykket kjøtt jeg har spist i mitt 27 år lange liv.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.