tiff sa for siden:
jeg har hørt mye om atkins og vil gjerne prøve det selv men hvilken type trening bør jeg også ha under denne dietten??
tiff sa for siden:
jeg har hørt mye om atkins og vil gjerne prøve det selv men hvilken type trening bør jeg også ha under denne dietten??
tiff sa for siden:
[quote=tiff;782496]jeg har hørt mye om atkins og vil gjerne prøve det selv men hvilken type trening bør jeg også ha under denne dietten??
Og er det slik at bacon er tillat osv?
Gracella sa for siden:
Nei, jeg vil tro at Atkins og Torkil (ketolysekuren) er enige i at bacon tilsatt sukker (dextrose, druesuker, stivelse, osv) ikke er tillatt.
Ren bacon er ok.
MEN: Du er faktisk nødt til å lese boka til Atkins for å vite hva du skal gjøre/ ikke gjøre.
Sjekk nærmeste bibliotek. :)
Margrethe sa for siden:
Jeg er omtrent som deg (169 cm og tja kilo, men trolig rundt 90 - jeg går ikke på vekten om dagen) og 23 år.
Jeg trener step 1-2 ganger i uken, spinning 1-2 ganger i uken og gjerne dans en gang i uken. Jeg prøver også å få til 2-3 styrkeøkter, til nå har det gjerne vært pilates eller styrketimer, men fra neste uke av skal jeg begynne å løfte vekter med personlig trener.
Trening gjør det lettere å gå ned, garantert! Jeg har gått ned ca 30 kilo tidligere, nå skal jeg bare ned det jeg la på meg etter sist gang :D Erfaringen min er iallefall at når man kommer gjennom de første to månendene, så blir alt MYE lettere. Da blir kondisen faktisk ganske bra.
I ketose kan treningen bli en del hardere. Jeg får mye ut av å spise litt protein før trening. Jeg får faktisk pulsen mye høyere nå uten å bli sur, enn hva jeg ble før jeg endte på lavkarbo.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.