< Tilbake til oversikten

En hyllest til dere alle!

Evalett sa for siden:

Hei, jeg er ganske ny her på lavkarbo.no, og har "snyltet" på andres utmerkede innlegg uten å skrive mye selv. Jeg har hatt diabetes 2 i 20 år (fikk det tidlig, generøs arv og bevisstløs spising). Jeg har "kontrollert" det i disse årene med kost (legen; "vær litt forsiktig med hva du spiser, da") og tabletter. Kilo opp og ned, sikkert noen som kjenner seg igjen:cool:. I høst fikk jeg en vekker; langtidssukkeret nærmet seg 9, og jeg ble forespeilet en nær forestående insulinovergang. Tabletter ble tredoblet, og jeg gikk hjem og tenkte: "ikke f..." Det må da finnes andre utveier. Så fant jeg dere :D Jeg har gjennomført et lavcarbo-kosthold uten slinger i valsen, og primærmålet var å få ned blodsukkeret. Etter to mnd. er langtidssukkeret på 7,4! Har bare gått ned et par kilo (bmi på 25), men jeg har tatt vare på helsa og er så utrolig fornøyd. Det samme er min snille lege. Men hvorfor er det så lett for dem å øke medisindosene fremfor å vise oss dia2-ere hva som faktisk skal til?
Nå er jeg snurre meg i ketose også, så kanskje jeg kan gå ned de 5-6 kiloene jeg hadde kledd å miste?:p Men; jeg er friskere enn på lenge!
Takk for oppskrifter, gode råd og god stemning. Denne uka kommer bøkene jeg har bestilt også!

Gerd sa for siden:

Så herlig å lese om den flotte fremgangen :D

Velkommen hit :)

Evalett sa for siden:

Takk :p

(Skulle ikke åpnet linken til dine oppskrifter - med bilder. Det begynte øyeblikkelig å rumle i magen:o. Så mye godt! vil ha pannekaker)

frifuggel sa for siden:

Det er jo ikke minst DU som skal ha en hyllest! Det er jo kjempeflott at du våknet opp, og la om livsstilen din "på femøren"!! Og resultatet er det jo ingen ting å si på! :heia::klem:

Fungirl sa for siden:

Kjempebra jobb, gratulere så masse med bedre helse :heia:

Evalett sa for siden:

Takk for oppmuntringen! Er virkelig blitt inspirert her inne. Et viktig nettverk når man ikke tåler karbohydrater, og trøst når man får skrå blikk når man spiser fet mat. Jeg er helsefaglig utdannet, og det er jo så logisk! Har vært fanget i kalorifella lenge nå, og det har gått på helsa løs.

Lillebille sa for siden:

Slutter meg til hyllesten din!! :)
[color=#000000][/color]
Hadde det ikke vært for dette forumet hadde jeg nok gitt opp både på vegne av mannen min og meg selv etter noen få dager...:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.