< Tilbake til oversikten

Lommelegen om ketose

Kitt sa for siden:

:heia:

frifuggel sa for siden:

YESSS!!!! :heia::heia::heia:

Kitt sa for siden:

Og ikke bare det, den legen har sagt utrolig mye rart før, så at det i tillegg kommer fra han, er faktisk helt utrolig!

Kanskje han er en "skap- lavkarber"!:eek::w00t::lol:

frifuggel sa for siden:

I know.. Har da lest litt på "lommelegen" de siste årene ;) Det som er så fint, er at mange andre også leser dette :)

mofe sa for siden:

Bra at han synes ketose ikke er så dumt, men liker ikke at han skriver;

Reagerte spesielt på at han her nevner folk med spiseforstyrrelser (mange her inne med bulimi som har nytte!), mentale sykdommer (mange her inne som har blitt kvitt depresjon og merker at det er bra for psyken generelt) og de med diabetes1...

'

Jaha? Fordi?

frifuggel sa for siden:

Regner med at han "sikrer seg litt", siden mange av de som har en, eller flere, av disse diagnosene, må følges tett opp av leger. Ikke alle med bulimi, f.eks., vil takle å bruke ketose "kuren" på en måte som er bra for dem. Og jeg snakker av erfaring, slet med bulimi i nærmere 15 år. ALLE mine kostholdsendringer/kurer ble så ekstreme at de var farlige for meg. Nå, etter noen år som "friskmeldt", så tør jeg prøve igjen, men nå med skikkelig oppfølging av fastlegen min.. Tett oppfølging er ikke alltid enkelt å få til, hvis fastlegen ikke "tror på" at livstilsendringen er til beste for pasienten. Derfor er slike uttalelser bra, selv om det ennå er endel "unntak" listet opp, som man kan diskutere sannhetsgehalten i. Små skritt..

Viclin sa for siden:

:heia:

SunnhetMedSirrup sa for siden:

hvorfor ikke tennåringer i vekst og anorexia , type 1 tiabetikere..!?

men han har virkelig lært litt om mindre karbohydrater i kosten, da:)

Areola sa for siden:

Pssst. Svaret fra Barexstein er fra 2007... ;)

frifuggel sa for siden:

Hehe.. Likevel bedre svart enn mange andre leger enda gjør, da :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.