kelin sa for siden:
Som skrevet i tittelen lurer jeg på om noen vet hvilken tomatpuré som inneholder minst karbohydrater.
coop økologi tomatpure inneholder 19 g pr 100
kelin sa for siden:
Som skrevet i tittelen lurer jeg på om noen vet hvilken tomatpuré som inneholder minst karbohydrater.
coop økologi tomatpure inneholder 19 g pr 100
Jabba sa for siden:
Tror den de selger på REMA 1000 er lav på karber - merket heter Landlord. Jeg har ikke en boks stående i skapet akkurat nå så jeg får ikke sjekket.....
Kitt sa for siden:
Landlord tomatpure, liten metallboks, har kun 5,5 karber!:D
Tiki sa for siden:
Å så bra, synes liksom et lite lag tomatpurre hører med når jeg skal lage pizza. :p
Har foresten skjønt at hermetikk fra Landlord merket har generelt lavere karbo innhold på flere varer enn mange andre merker.
Lurer* sa for siden:
Hurra nå ble jeg glad, har bare sett de som har 20karber. Men nå blir det Rema1000 neste gang!
Lillebille sa for siden:
Synes Stavlands tomatpuré smaker best av alle, men er ikke i stand til å finne ut innholdet av karbohydrater. Det står ikke på glasset og finner det heller ikke på nettet.:rolleyes: Sender dem en epost i morgen, jeg…:D
xtra sa for siden:
ICA sin er også ok, grei kvalitet og 7,5 g karbo. Men det beste med den er at den er på tube, så det er lett å bare forsyne seg med en liten spiseskje uten at resten blir dårlig.
frifuggel sa for siden:
En liten digresjon; At Landlord-produktene (tomatvarianter) har lavere andel kbh, skyldes kanskje at de lages av billigere råvarer? F.eks tomater som har lavere modningsgrad, og derfor lavere prosentandel sukker..? Alt man tenker på, når man egentlig burde vært i seng forlengst! :p
Dietta sa for siden:
Heinz tomatpure på tube inneholder 10,1 gram. Sånn midt på treet med andre ord :)
xtra sa for siden:
Ja, jeg har også lurt på det. Og jeg har tenkt at det sikkert er mye vann i de hermetiske tomatene for å få karboinnholdet så lavt. Men det funker jo til tomatsuppe, da er jeg fornøyd :)
beate sa for siden:
Hei Lillebille. Fant du ut av dette? Laget pizza med slik tomatpurre idag, men jeg klarer heller ikke å finne ut hvor mange karber det er i denne typen tomatpurre! :)
Om det er noen andre som vet det så mottas alt med takk! :p
Lillebille sa for siden:
Jeg fikk et svar som egentlig ikke gjorde meg så mye klokere, men Stavlands tomatpure er iallefall ikke tilsatt noe som øker karboinnholdet. Her er svaret:
Hei!
Beklager at vi ikke svarer før nå. Har vært ute på reis.
Tomatpuréen er ikke tilsatt noe. Tomatene blir renset for skall og kjerner. En del av vannet blir presset ut. Det som da er igjen er ren tomatpuré.
Med vennlig hilsen
Anders J. Stavland
Daglig leder
Stavland Hermetikk AS
Tlf: +47 53 44 84 60
Fax: +47 53 44 84 61
Dir: +47 975 05 305
beate sa for siden:
Ehh. Kan jeg tolke det slik da at denne tomatpureen inneholder ca. 5.5 karber da eller? Ble veldig usikker jeg nå da.... :confused:
Jabba sa for siden:
Spurte du spesifikt om antall karber?
Jabba sa for siden:
Har skrevet følgende mail - håper jeg får svar....
Hei!
Kan dere fortelle meg hvor mange gram karbohydrater det er i 100 gr av deres tomatpure, både i den vanlige og i den økologiske. Kan dere også fortelle hvorfor dere ikke opplyser om næringsinnholdet på glasset?
Lillebille sa for siden:
Her er spørsmålet jeg sendte:
Hei!
Jeg er veldig glad i Stavlands tomatpure. Siden jeg går på et lavkarbo kosthold er det viktig for meg å vite karbohydratinnholdet i maten jeg spiser. Det står ingenting om innholdet av f.eks karbohydrater på glasset deres.
Hadde satt stor pris på å få vite det..:-)
[font=Arial][/font]
Og her er svaret (igjen):
[font=Arial][/font]
Hei!
Beklager at vi ikke svarer før nå. Har vært ute på reis.
Tomatpuréen er ikke tilsatt noe. Tomatene blir renset for skall og kjerner. En del av vannet blir presset ut. Det som da er igjen er ren tomatpuré.
Med vennlig hilsen
Anders J. Stavland
Daglig leder
Stavland Hermetikk AS
Tlf: +47 53 44 84 60
Fax: +47 53 44 84 61
Dir: +47 975 05 305
Jabba sa for siden:
Jamen, herregud......den inneholder jo NOE.....
For et tullesvar.....
Jabba sa for siden:
Hei!
Nå har jeg fått et skikkelig svar her:
Næringsinnhold pr. 100 g av vår tomatpuré er (gjelder begge typer):
Energi 410kJ (95 kcal)
Protein 4 g
Karbohydrat 19 g
Fett <1 g
Jabba sa for siden:
Så da er det vel REMA sin Landlord som har minst enda da....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.