< Tilbake til oversikten

Brus?

jahdven sa for siden:

har holdt på med lavkarbo kur en stund, men drikker veldig mye cola light/zero. vet ikke om det har noen negative effekt, men lurer bare..

det demper vertfall søtsuget en god del

SunnhetMedSirrup sa for siden:

hos noen er det en "partystopper"

oh? hos meg trigger det søtsuget :)

heldigris! :D

Gracella sa for siden:

Hvis du drikker "veldig mye", så høres det ikke akkurat ut som om det demper søtsuget ditt...;)

LenaBeatrice sa for siden:

Hvis du har et søtsug så bør du kanskje se litt på hva du spiser?
De fleste (som jeg har forstått det) får et kraftig dempet søtsug, eller det forsvinner helt når de spiser lavkarbo, og dette får meg til lure på om det er noe i matvei du bør redusere/kutte ut.

For mange er cola zero/light en drikke som bremser eller stanser vektnedgang også, men du skal kanskje ikke ned i vekt?
Hvordan det nå er, søtsuget er ille å kjempe mot enten man skal ned i vekt eller ikke, så se derfor på hva du spiser av karbo.
Det er mitt råd :-)

Rangelet sa for siden:

Merker at søtsuget er der av og til, men ikke så mye. Hvis suget melder seg, lager jeg vaffler og kakao. Bruker natreen til søtning. Liker ikke kunstig søtning i syltetøy, så der bruker jeg sukker. Gidder ikke være helt fanatisk på alt som spises, men prøver å kjenne etter på hvordan kroppen reagerer.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.