< Tilbake til oversikten

Et lite spørsmål

Minsten sa for siden:

Hei!
Da er jeg tilbake på forumet og søker inspirasjon til min ketolysediett.
Har kommet godt i gang og mistet ett kilo på 3 dager. Ønsker å ta av litt til mitt bryllup neste år :o

Men så hadde jeg noen få spørsmål som jeg lurer på om dere kan svare meg på:

1. Er det slik at man skal være litt forsiktig med å spise melkeprodukter som ost? Jeg har lest at laktose er en karbohydrat. Synes det er forvirrende, fordi det er 0g karber i Norvegia, men skal man allikevel være forsiktig pga laktose?

2. Min kommende er ikke på lavkarbodiett, og jeg synes det er litt vanskelig av og til med å lage middag. Noen som har tips til middag som jeg kan slippe å lage to forskjellige av?

Jeg spør kanskje spørsmål som er selvsagte for mange, men jeg er usikker :)
Men iallefall, jeg er skikkelig motivert til å ta av nå så jeg kan komme i en fin kjole :cool:

På forhånd takk, og takk for et kjempefint forum!

EDIT: Ser jeg har postet dette på feil del av forumet...

Alyssa sa for siden:

Hei og velkommen tilbake :)

For å svare på spørsmålene dine, så er det sånn at

1. Du har rett i at ost har 0 karbohydrat, og det er ingen regel som sier at man skal være forsiktig med ost. Noen må det for å gå ned i vekt, men det har ikke noe med laktose å gjøre, og det er helt individuelt hva forskjellige mennesker tåler/kan spise for å gå ned i vekt. Jeg ville ikke tenkt på å begrense osteinntaket, før vekta evt. stopper opp, da kan man begynne å se på om det er noe man må begrense/kutte ut.

2. Mitt råd er å lage den middagen du skal ha, og så koke poteter/ris/pasta eller lignende ved siden av.

Masse lykke til :)

Minsten sa for siden:

Hei! Takk for svar :)
Jeg går da nedover, så jeg tror jeg følger dine råd. Og middagen ble litt enklere nå når jeg kokte ting i tillegg!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.