< Tilbake til oversikten

Skal på oktoberfest ...

Hannehk sa for siden:

Her blir servert "sauerkraut" noen som vet hva dette er laget av ??? Skjønner det er en slags surkål, men skal visstnok ikke være vanlig surkål..... det kommer også til å bli servert svineknoke og bavariapølser hehe synes dette høres ut som en veldig ketolysisk meny, men altså sauerkrauten er jeg usikker på da :)

Polleke sa for siden:

Det er ekte surkål, ikke norsk søtkål :P Det er faktisk surt! Altså, ekte surkål! (:

"Surkål må ikke forveksles med den tyske sauerkraut, der kålen har vært gjennom en gjæringsprosess."

Hannehk sa for siden:

altså surt kål da...det skal være ekte tysk sauerkraut faktisk. Jobber hos en BMW forhandler som jubilerer :D det skal visstnok ikke spares på noe..

Torkil sa for siden:

Hei

Men oktoberfest, er det ikke noe med mye øl :D

Regn med litt mer KH i sauerkraut enn vanlig hvitkål - skulle jeg tro. Sjekk evt på en boks n år du kommer tilTysklang.

I følge Tyske regler skal pølsene inneholde 97% kjøtt( med fett) så de er sikkert OK.

Personlig hadde jeg tatt en kort pause med kuren for å få med meg "hele pakka" det blir liksom ikke det samme å sitte å drikke tørr hvitvin ;-)

God Tur
Torkil

Kanutten sa for siden:

Myyyye øl på Oktoberfestene, ja. Var på en slik en i helga med ompaompamusikk fremført av tubablåsende menn i skinnbukser og yppige damer i flotte kjoler! OG ikke minst øl i literskrus! :rodme:

Men det var også massse god lavkarbomat der; pølser med mye smak og så denne saftige grilla svineknoken med sauerkraut. Nyyydelig mat!

Og kan bare si meg enig med Torkil, ta med deg hele pakka, opplevelsen er bare herrlig! :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.