< Tilbake til oversikten

Sjokoladekonfekt med cocosa og macadamianøtter

Margrethe sa for siden:

Verdens vakreste lille jente ble født i natt norsk tid og som stolt tante, langt borte, trengte jeg å feire. Sjokolade er en fin feiring!

Jeg tok
1/2 plate 85% Lindt sjokolade
1 stor ss cocosa
5 dråper stevia med appelsin

smeltet det hele i vannbad og lot det avkjøles i kjøleskap.

Ca 1 dl fløte ble stivpisket og den kalde sjokolademassen vendt forsiktig inn i fløten sammen med 5-6 finhakkede macadamianøtter. Massen ble fordelt på 10 små muffinsformer og satt til avkjøling i kjøleskapet.

Nydelig, mektig og herlig feiring - og så mektige at man ikke trenger være redd for karbohydratgrenser (nei, jeg har ikke talt, men to er det maskimale jeg klarer få ned på en dag).

sirimor sa for siden:

Gratulerer så masse med tantebarnet!:heia:

Dette høres veldig godt ut, takk for oppskrift.

Charlott sa for siden:

Gratulerer så masse !
Oppskrifta skal prøves :p

nonta sa for siden:

nam nam, dette var DIGG!!! Jeg klarte 2 stk på rappen jeg :-) Godt det er lørdag, he he ;-)

cillia sa for siden:

Takk! Høres ut som en kjempegod oppskrift! Siden jeg sliter litt med godtesug også på ketolyse rett før menstruasjon er det fint å ha noe jeg kan lage.

Men et spørsmål... Er faktisk ikke sikker på hvilken av cocosaene du mente her :rodme: Vet at det finnes 2 stk, brukte du stekecocosaen eller den andre? Skal ut og kjøpe cocosa etterpå :)

Kitt sa for siden:

Den ene smaker kokos, den andre ikke!
Liker du kokos/vil ha den smaken, kan du kjøpe den.
Liker du ikke kokos, kjøp den andre!:p

Jeg har begge!:D

Margrethe sa for siden:

En av de amerikanske jeg fant på Whole Foods. Den smaker kokos, ja.

Generelt er vel den uten smak mer behandlet (deodorized, en prosess som innebærer stripping med steam og øker sjansen for noe omdannelse av fettsyrene) så jeg går for den mest ubehandlede.

Sungrazer sa for siden:

Jeg er ikke på noen måte assosiert med Life butikkene, men de har Cocosa Extra Virgin til NOK 194,- for en halv liter. Kjøpte en i går og lagde en lignende konfekt, men brukte kakaopulver istedenfor sjokolade.

Mektig er bare fornavnet, samboeren min som ikke er på lavkarbo prøvde en bit og holdt på å brekke seg. Jeg gumlet glad og fornøyd i meg en, men det var også nok fett for en dag. :D

Margrethe sa for siden:

194? Her koster en halv kilo Pure Coconut Extra Virgin (noe saant, tilsvarer Cocosamerket) $8.90!

Sungrazer sa for siden:

Dyrt å bo i gamlelandet, vøt ... men 4 ganger prisen i US of A var da voldsomt. Her er det noen som tjener godt med penger... :)

LineJM sa for siden:

Gratulerer med tantebarn! :)
Den konfekten høres deilig ut!
Lurte på en ting:

Hvor får man tak i sånt noe? Ser at du er på andre siden av vannet, men kjenner du til noen nettbutikk el lignende?

Margrethe sa for siden:

Jeg kjøpte min på netrition.com - de sender til Norge. Den er veldig god synes jeg.

LineJM sa for siden:

Takk,:) da er den siden lagra.... :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.