Verdens vakreste lille jente ble født i natt norsk tid og som stolt tante, langt borte, trengte jeg å feire. Sjokolade er en fin feiring!
Jeg tok
1/2 plate 85% Lindt sjokolade
1 stor ss cocosa
5 dråper stevia med appelsin
smeltet det hele i vannbad og lot det avkjøles i kjøleskap.
Ca 1 dl fløte ble stivpisket og den kalde sjokolademassen vendt forsiktig inn i fløten sammen med 5-6 finhakkede macadamianøtter. Massen ble fordelt på 10 små muffinsformer og satt til avkjøling i kjøleskapet.
Nydelig, mektig og herlig feiring - og så mektige at man ikke trenger være redd for karbohydratgrenser (nei, jeg har ikke talt, men to er det maskimale jeg klarer få ned på en dag).
Takk! Høres ut som en kjempegod oppskrift! Siden jeg sliter litt med godtesug også på ketolyse rett før menstruasjon er det fint å ha noe jeg kan lage.
Men et spørsmål... Er faktisk ikke sikker på hvilken av cocosaene du mente her :rodme: Vet at det finnes 2 stk, brukte du stekecocosaen eller den andre? Skal ut og kjøpe cocosa etterpå :)
En av de amerikanske jeg fant på Whole Foods. Den smaker kokos, ja.
Generelt er vel den uten smak mer behandlet (deodorized, en prosess som innebærer stripping med steam og øker sjansen for noe omdannelse av fettsyrene) så jeg går for den mest ubehandlede.
Jeg er ikke på noen måte assosiert med Life butikkene, men de har Cocosa Extra Virgin til NOK 194,- for en halv liter. Kjøpte en i går og lagde en lignende konfekt, men brukte kakaopulver istedenfor sjokolade.
Mektig er bare fornavnet, samboeren min som ikke er på lavkarbo prøvde en bit og holdt på å brekke seg. Jeg gumlet glad og fornøyd i meg en, men det var også nok fett for en dag. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.