< Tilbake til oversikten

ok 14 dager er over, nå trenger jeg litt hjelp

hannahgamlem sa for siden:

Desverre så er jeg enig med en del av dere at de norske bøkene til atkinson er litt dårlige, så mitt spørsmål er dette (kun for å få noe ca)

Hvor mye karbo kan dere ta inn i gram uten at det kaster dere ut av ketosen, jeg har hørt et rykte om at du kan ligge på rundt 60 for a ha et vedvarende vekttap

Gamla sa for siden:

Ja, det er på en måte riktig det, men det er veldig individuellt. Etter de første 14 dagene må en forsiktig øke karboinntaket og se om en går ut av ketosen. Jeg øker gjerne med ca 5 g i uken, men kan ikke gå opp til 60 g før jeg går ut av ketosen. Det ser jeg både på Ketostixen og kjenner at sultfornemmelsen kommer tilbake.

Nille sa for siden:

:ja: Hvis du øker karboantallet etter Atkins sin stige, - med 5 gram pr uke (eller hver 14 dag) slik Komkari sier, så vil du fort oppdage hvor langt oppover du kan gå. Min grense ligger på 40. Jeg kjenner folk som ligger rundt 50-60. Men nå er ikke pointet å være i ketose hele tiden heller. Du tar av uten å være i ketose også !

Atkins sier at du bør gå videre til pre-vedlikehold og til å øke med 10 gram pr dag når du har ca 5 kilo igjen. Du vil da uansett komme raskt ut av ketose og poenget er å se hvor langt opp med karber du kan gå, først mens du fremdeles tar av og så uten å legge på deg.

Lykke til :)

mofe sa for siden:

han heter atkins, ikke atkinson.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.