< Tilbake til oversikten

November-skravletråden til 30+

lillemor88 sa for siden:

haha:D rart med det der:P vi må begge ordne ringene våres, men skal vente til sommeren da:) så her er det ring i kjede foreløbi=)

Carisma sa for siden:

Enda flere ting man slipper ved å ikke gifte seg :D

lillemor88 sa for siden:

god morgen=)
idag var det veie dag, 102,1:D nyter det mens jeg kan... for i morgen drar jeg til nordfjell og da skal jeg holde meg laaaaangt unna vekta på ei ukes tid:) hihi ha en fin dag alle sammen=)

frifuggel sa for siden:

Klarer ikke å ha noe rundt halsen/nakken. Må nok enten ta inn ringen (er ikke sikker på at det er mulig å få det pent, er en sånn med både gult og hvitt gull) eller kjøpe ny... :p Hm. En idé til "ferdig-premie", kanskje. :D

Vettel sa for siden:

Ja huff så trist: Kjøpe nye klær må man også når man går ned!! (og ja, ringen sitter løsere her også, enda jeg har SMÅ fingre i utgangspunktet!)

Jeg måtte rote frem beltet mitt igjen, lite lækkert med rørleggersprekk! :D

frifuggel sa for siden:

Ja, det er fælt med all denne shoppinga! Selv hadde jeg planer om ikke å kjøpe noe klær før i mars, men så så snål ut, at jeg bare "måtte".. :o Ikke for det, har ikke tatt helt av, ble en ny bukse og en strikkejakke, synes det var greitt med noe nytt, noe som ikke hang og slang.. Har jo litt klær som jeg kan "gå ned i", men noe er såpass gammelt at jeg antar jeg resirkulerer det når det blir passe :p

Carisma sa for siden:

Jeg drømte at jeg skullepå jobbintervju, men alle klæra mine var så store at de så ut som søplesekker! :eek: "Heldigvis" var det bare en drøm... :D

frkprym sa for siden:

På tide å lage middag. Hadde gledet meg til suppe med kokosmelk, men det glemte jeg å kjøpe gitt. Så da ble det litt stopp i middagslagingen. Men nå får jeg vel sette i gang. Har bare spist ett egg, bittelitt bacon og to nøtteknekkebrød med smøreost hittil. Matlysten er noe redusert etter gårsdagens magesmerteopplevelse.

Litt trist med alenekveld, men er jo ikke i form til noen selskapeligheter. Så da får jeg se videre på min gentlemen-pg-finkjoledamer-giftesegtilpenger serie. Er jo alltid koselig. Og de er så innmari fine på håret disse damene, sitter alltid og lurer på hvordan i all verden de får det til.

grotingeling sa for siden:

Hadde en fantastisk opplevelse på Kappahl på lørdag. Skulle kjøpe noen nye topper og gikk som vanlig bort til Generous-avdelingen. Her var alt i triste farger og uten fasong, og jeg kjente at humøret sank i stort tempo. Men så kom en av de hyggeligste ekspeditørene jeg har truffet bort og sier; "du er i feil avdeling, disse klærne blir jo alt for store for deg - gå bort til den andre siden av butikken hvor dameklærne henger" - og hun hadde rett!!!!!:D Jeg kan nå kjøpe klær i "vanlige" størrelser, dvs i alle fall topper i størrelse 46/48. Svevde hele helgen på dette, og motivasjonen fikk seg et seriøst spark bak:p

Har fått mange kjekke kommentarer på jobb i dag, med nytt skjørt, ny topp og begge deler i størrelser som faktisk passer meg - herlig :D
Og da jeg sto forran speilet i morres, så jeg for første gang at jeg faktisk har gått ned ganske mye. Er ikke særlig venner med speil, og unngår dem hvis jeg kan - så det å se seg selv i speilet og faktisk oppfatte hvilken endring jeg har gjenngått er stort!

Fluke sa for siden:

Så deilig grotingeling! :)

Yonah sa for siden:

Så artig grotingeling!!! Jeg må foreløbig holde meg til det største i disse stormote avdelingene jeg... Men det varierer fra 52-56 i mitt klesskap.

Sånn ellers har jeg fått vondt i halsen og vært sjuk noen dager og nå blitt verre og sliter skikkelig med å få i meg mat. Jeg har laget en slags kremete kyllingsuppe som jeg prøver å spise av. Ellers vil jeg helst bare spise lettis og drikke te:cool:

vaskeklut sa for siden:

NÆH :eek: grotingeling!! gratulerer :D jeg GLEDER meg sånn til jeg og kan gjøre sånn! akkurat nå nøyer jeg meg med å prøve en del klær i skapet og se hva som skjer. jeg har faktisk måttet gi bort en tunika/topp:cool: jeg venter på at jeg skal få penger, sånn at jeg kan kjøpe de buksene som også er blitt for store og kjøpe nye. hihi. jeg har noen bukser liggende i skuffa, som er passe om en del kilo. hih. gleder meg til å bruke de igjen!

Furine sa for siden:

Kjempeflott, Grotingeling! For ei kjensle det må vere! Forstår godt du svever, eg!

Eg kan vel etterkvart kalle meg bra igjen etter ei veke med mageproblem og oppkast. Eg har framleis ikkje så veldig mykje matlyst, men maten held seg på plass i det minste når eg et, så det er bra. Skal tilbake på jobb i morgon. Greit å ha ein "testdag" i heimen og sjekke at alt kjennest bra. Ein positiv ting med denne veka er nesten -2kg på vekta, og eg har kome meg inn i ei dongeribukse som eg ikkje har greidd å få igjen på sikkert 3-4 år! No sit den komfortabelt. :) Opptur. Det er jo lavkarbo i eit halvt år som har gjort jobben, og det skal eg halde fram med! Det har blitt litt utskeiing med basmatiris og litt fy-ting denne veka, sidan eg har hatt null matlyst og alt har forsvunne ut att ganske kjapt. Gler meg til å kome skikkeleg i gong att med lavkarbo og at magen orkar det også.
Ynskjer alle ein fin dag!

frifuggel sa for siden:

Jeg har også hatt en lignende "aha opplevelse" :) Kjøpte litt nytt i forrige uke, og da kunne jeg ta med en strikkejakke i str L :D Og jeans i størrelse 44.. Riktignok i stretch, noe jeg egentlig aldri skulle kjøpe igjen, men tenker de blir donert bort etterhvert, uansett. Er sååå fornøyd! :D Og er enig med deg, Grotingeling; det er UTROLIG triste farger på de store størrelsene!! Og mange snitt er helt hinsides.. Hadde jeg enda vært klesdesigner, så skulle jeg gjort noe med dem. Man jo ikke ha sekkefasong og "gjemmesegbort-farger" på store klær, liksom.. Er jo ikke sånn at kamuflasjeforsøkene virker 100%, uansett, så da kunne man jo fått være fin, i alle fall... :o

Rin sa for siden:

Det er det med snittet jeg synes er det rareste. Hvordan har noen fått det for seg at det er bukser som blir smalere nedover leggen som er penest på aaalle store damer, eller topper med omtrent like mye fasong som en teltduk? :cool:

Men jeg er en ganske voldsom pære-form selv... kan fint handle topper i 40/42, men buksene må som regel opp i 48 :o I alle fall sist jeg sjekket!

frkprym sa for siden:

Men mammaklærne, de er ofte kjempefine. Har ofte hendt at jeg har rotet meg bort i de stativene. Og funnet noe kjempefint, og tenkt YES den prøver jeg. Men innen jeg kommer til prøverommet ser jeg jo at det er litt merkelig fasong akkurat i mageregionen. Blir skikkelig skuffa, for resten av plagget var både i fine farger og med fint snitt.

Tar tid å venne seg til å gå ned i størrelse. Jeg kjøpte ny jakke for en måned siden (min gamle gikk i stykker rett og slett). Visste jo at jeg var på vei nedover, men tenkte at den ville jo passe uansett, gjorde ingenting om det ble litt stor. (Er jo eevigheter siden jeg har hatt eller prøvd klesplagg som er FOR STORE.)
Det er seks kilo siden, sånn ca, og allerede nå merker jeg at den er ganske løs blitt. Tror dessverre ikke den passer til neste år.:(

vaskeklut sa for siden:

For å sitere DDE:

OWÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ!!!:eek:

Jeg har nådd delmål TO, som var på 100 kg, jeg har til og med kommet under!! Jeg hadde aldri trodd jeg skulle klare det da jeg begynte.. Huhei hvor det går :D Kanskje ikke dette blir en så aller verst dag likevel.

Bare så dumt at jeg spiste en rute sjokolade og en teskje peanøttsmør for mye i går.. Men det sier vi ikke høyt!

Nå skal jeg avgårde til legen for å be om utredning av ADD (ADHD uten hyperaktivitetdelen) her. Kan bli spennende, jeg håper jeg får litt hjelp til å fokusere og konsentrere meg i lengre enn tre minutter av gangen. Kanskje liiiiiitt konsentrasjonvans.... -hva snakket vi om igjen? (:D)

frifuggel sa for siden:

Gratulerer, kjempeflott!! Og lykke til hos legen. :klem:

Fluke sa for siden:

:heia: vaskeklut! Det er så utrolig deilig å gå fra tresifret til tosifret. :D Gratulerer!

Rin sa for siden:

Gratulerer og lykke til, vaskeklut! Sånn utredning var jeg også på for et års tid siden, det er litt mas, men greit å få undersøkt når symptomatikken er der :rolleyes:

Lurer* sa for siden:

:)Hei hei alle sammen!

så godt å lese hvor flinke dere er! Og det er motiverende å lese de fine opplevelsene deres! Kjenner at jeg savner å skravle med dere her inne, men jeg har litt knapt med tid for tiden, men bare vent jeg kommer sterkere tilbake.

Klem

vaskeklut sa for siden:

Takk, folkens!
Ja, helt utroooolig godt å komme ned på tosifret! Det er vel.. minst 2 år siden sist. Heh. Ble å spise ute med jobben i dag. Ikke aaakkurat lavkarbo, men det får nå gå. Ett måltid ute går nok fint.

Heh, ja ang den utredninga. Joda, jeg skal få henvisning jeg, om jeg klarer å samle sammen en uttalelse fra en lærer eller førskolelærer jeg hadde i seks, syvårsalderen som kan fortelle at jeg var ukonsentrert da og. Så nå må jeg ringe rundt til gamle lærere og se om de klarer å huske meg, og om jeg var like vims da som nå :D knise

lillemor88 sa for siden:

hei ig god morgen:) lenge siden sist nå=(

i dag var jeg spendt... hadde kost meg hele julebordhelgen...
vekta viste 101,5 kjempe godt! veien til 2 sifret er ikke lang nå og det føles så utrolig deilig og endelig ha kommet hit:D 15 uker har gått, det har vert tøffedager men nå ser jeg virkelig lyset:D

og gratulerer med 2 sifret vaskeklut helt hærlig!!!!!!!!!!!!

frifuggel sa for siden:

Oi, du er snart nede på "10 kilo før jul", du jo! Wow :eek: Og flotters jobbet!! Dette står det respekt av.. :heia::heia::heia:

Rin sa for siden:

Feirer litt i dag! Etterlengtet lønnsslipp og totalnedgang på ti kilo på ti uker. :D Da går det nesten an å manne seg opp til en IKEA-tur!

frkprym sa for siden:

Har kommet til 9,2 kilo på 8,2 uker. Men nå fikk jeg sånn månedlig greie igjen, selv om det bare er to uker siden sist. Jeg har ALDRI hatt uregelmessigheter, og etter ekstreme magesmerter som jeg hadde i helgen er jeg litt bekymret.
Men, poenget er - i dag kjente jeg at jeg var skikkelig oppblåst igjen, så nå tør jeg ikke veie meg før det går over. Tåpelig? Javisst.

Carisma sa for siden:

Jeg har faktisk kjøt topper i mammaavdelingen hos HM jeg. Endel av det er jo helt brukbare basisplagg. Passer på å ikke kjøpe de lettest gjenkjennelige i tilfelle noen gravide kommer i samme topp :D
Og siden jeg er str 42 på nederste del, og må i stor-avdelingen for å finne topper sier det seg selv at de kan være minst like greie siden de er laget for folk med stor overkropp og smale holfter :rolleyes:

frifuggel sa for siden:

Danser for 157cm også!! Så flinke dere er, jenter!! :heia::heia::heia:

Rin sa for siden:

:heia:

Så fikk jeg IKEA unnagjort også... varme pledd og stooor ildfast form og andre fine ting å ha mat i :D Tok ikke med vannflaske, så nå må jeg bare sitte her og re-hydrere intenst før jeg stikker og fyller på med mat på butikken og kaffe på caféen også. :cool:

MatGlad! sa for siden:

Hei folkens! Henger meg på sånn helt på tampen av mnd. En kjap oppdattering fra meg; 2. okotber var startdatoen for meg. For 2 uker sea var en liten nedtur for meg mentalt sett. Hadde liksom ikke ork til å ordne mat eller planlegge måltider i det hele tatt. Men er litt stolt av meg selv at jeg faktiskt klarte å gjennomføre det likevel. En klapp på skulderen til meg selv :)

Ellers går nå dagene sin vante gang. Holder på å melde meg inn på nytt treningsenter og håper at jeg er tingen for at jeg skal komme i gang med mer regelmessig trening.
Ha en fin lørdagkveld alle sammen! Jeg gleder meg til i mårrå da jeg skal pynte til advent og spille litt julemusikk.

Tonemi sa for siden:

Etter å ha bodd ei og ei halv uke på hotell var jeg veldig spent på hva vekten viste når jeg kom hjem....Jeg har prøvd å være forsiktig,men det er vanskelig å ha helt kontroll på hva man får i seg, da man ikke møter mye forståelse at det er enkelte matsorter man ikke spiser. Så det har blitt litt "ulovlig" mat denne uken på meg.
Men da jeg gikk på vekten kunne den faktisk vise at jeg var godt NED 200 gr ...og jeg som var redd for at jeg var gått opp..

Lurer* sa for siden:

Hurra:) må skyte over meg selv her inne også, selv om jeg åpnet ny tråd til nettopp akkurat det samme:D Jeg smug veide meg i dag (veie dag på mandag) og jeg er ned 15kg!!!!! Fra 24.august!!!

Har bakt pepperkaker med unga og mannen i dag, og med tallene fra vekta var det kjempe lett å ikke smake!!! Tenk dere pynte peppekakehus uten å smake så mye som en nonstopp:eek: Det hadde ALDRI skjed før!

vaskeklut sa for siden:

Vet du, jeg syns du er STEINFLINK!!! Nå kan jeg og la være å spise nonstop i morra når vi skal pynte vårt, når du og klarte det. Kan du, kan jeg! :D Åhhh, flink har du vært! skryte masse :D

frifuggel sa for siden:

Man føler seg som en superhelt når man "overlever" sånne utfordringer.. Og den følelsen er god! :D

Tonemi sa for siden:

Gratulerer med fantastisk vekttap...:D Tenkt det er hele 30 margarinklepper. Du har all grunn til å være stolt av deg seg:heia:

øysteiin sa for siden:

Hei

Ser nå at jeg begynner og flate ut på nedgangen etter veldig mange uker med fine tall.

Har frem til nå bare fokusert på kosthold, og ikke noe særlig med trening.

Vil nå sette i gang med trening. Hva slags trening er mest effektiv?

Tidligere har jeg drevet endel med spinning, er dette noe som vil kunne virke?

Noen som har noen ide om hva slags puls jeg bør ligger på for og få optimal forebrenning?

vaskeklut sa for siden:

kondisjonstrening bruker å være effektiv når det kommer til vekttap. hva du velger er helt opp til deg og hva du vil trives med. det meste vil nok gi utslag ;)

Lurer* sa for siden:

klarte du? :D

vaskeklut sa for siden:

vi pynta ikke i dag! :mad: men i morra skal vi sette sammen og pynte :D (vi har lagd hele huset vårt i målestokk til og med :D )

Lurer* sa for siden:

Kult! Det er moro når pepperkakehusene er litt annet enn det som selges på Kiwi:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.