< Tilbake til oversikten

Karbotellere og andre hjelpemidler

Alfie sa for siden:

Har prøvd å surfe litt rundt på diverse kostholdssteder, og de er mange - nesten så man går seg bort.
Er først og fremst på jakt etter en god karboteller. Atkins sin er f.eks. ganske omfattende, men den måler ikke de ulike matvarene på en sammenlignbar måte (et eksempel er at løk regnes prs. stk (!), mens shalottløk pr. 1/2 cup og paranøtter pr. 2 ss - hallo?).
Bortsett fra karboteller, hadde det jo vært ok om nettstedet hadde en ok måte å summere opp dagens inntak osv, selv om jeg PÅ INGEN MÅTE har tenkt å svikte Karbojunkie.
...og da regner jeg med at når jeg kommer tilbake fra trening, er tråden full av svar :)

boble sa for siden:

Prøv denne:
[size=3][/size]

Koster 120 og fåes kjøpt i bokhandelen.
[size=3][/size]
Med opplysninger om bl.a. innhold av vann, energi, energigivende næringsstoffer, mineraler og vitaminer. Matvaretabellen er et hjelpemiddel for deg som vil planlegge kostholdet og for deg som har behov for denne type informasjon i forbindelse med undervisning og opplysningsarbeid. Boken er inndelt etter type næringsstoff og inneholder register. © FS Informasjonstjenester.
[size=3][/size]
[size=3][/size]
Den ligger også her,om du ikke har fått det med deg:
www.lavkarbo.no/?side=matvaretabell

[size=3][/size]

Summer sa for siden:

HP holder på å lage en matvaretabbell der vi kan telle karbohydrater,- men det er omfattende arbeid...så det tar litt tid....:)

Alfie sa for siden:

Takk for svar - gleder meg til karboteller'n til HP er klar...
Og takk, Boble. Joda, jeg har fått med meg at det ligger en matvaretabell her. Problemet er at den ikke er så omfattende som jeg kunne ønske, bl.a. mangler shalottløk, makadamianøtter, ingefær og vårløk - ting jeg bruker stadig vekk. Det er forsåvidt den på Atkins.com, men måleenhetene er altså helt tullete. Derfor altså...

mofe sa for siden:

Hm..? Har vi ikke det allerede da? :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.