< Tilbake til oversikten

Bipolar Lidelse

littlemee sa for siden:

Jeg er diagnostisert Bipolar (type 2, rapid cycling, mixed state) og har gått på medisiner (Litium) i ca. ett år. har slitt med sykdommen i ca. 4 år før jeg fikk riktig diagnose.

Etter at jeg begynte på ketolyse har jeg blitt veldig mye mer stabil. Vurderer faktisk muligheten for å slutte på medisiner:) (selvsagt i samråd med psykolog og lege).

Nå lurer jeg bare på om det er noen andre som har lignende erfaringer, og om dere eventuelt har noen råd til meg?

:klem:

frifuggel sa for siden:

Har ikke noen diagnoser, men merker jo selv at jeg er mere stabil mht hvordan jeg har det, mentalt sett. Og da stabilt på "plussiden" av skalaen. :) Om det er kostholdet, eller min glede over at det fungerer, skal være usagt.

Tenker som så at din lege/psykolog vil høre hva du har å fortelle, og så lager dere en plan/uttesting ut fra det. Litium tar vel en stund å trappe ned? Husker ikke helt hvordan de fungerer, men mener å huske at man må ta dem en stund før man er på "teraputisk nivå", stemmer ikke det? Da vil det, for meg, være logisk at det må ta en stund å slutte med dem, også, at man må trappe gradvis ned. Men, alt det der vet du garantert mere om enn meg :) Ønsker deg bare lykke til med lavkarbo-livet, og håper du får testet ut om du kan fjerne/ gå ned i dosen på Litium. :klem:

Pearl sa for siden:

Du må for all del ikke eksperimentere med endring i Litium selv. Det er så vidt jeg har forstått ganske farlig.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.