Jeg er diagnostisert Bipolar (type 2, rapid cycling, mixed state) og har gått på medisiner (Litium) i ca. ett år. har slitt med sykdommen i ca. 4 år før jeg fikk riktig diagnose.
Etter at jeg begynte på ketolyse har jeg blitt veldig mye mer stabil. Vurderer faktisk muligheten for å slutte på medisiner:) (selvsagt i samråd med psykolog og lege).
Nå lurer jeg bare på om det er noen andre som har lignende erfaringer, og om dere eventuelt har noen råd til meg?
Har ikke noen diagnoser, men merker jo selv at jeg er mere stabil mht hvordan jeg har det, mentalt sett. Og da stabilt på "plussiden" av skalaen. :) Om det er kostholdet, eller min glede over at det fungerer, skal være usagt.
Tenker som så at din lege/psykolog vil høre hva du har å fortelle, og så lager dere en plan/uttesting ut fra det. Litium tar vel en stund å trappe ned? Husker ikke helt hvordan de fungerer, men mener å huske at man må ta dem en stund før man er på "teraputisk nivå", stemmer ikke det? Da vil det, for meg, være logisk at det må ta en stund å slutte med dem, også, at man må trappe gradvis ned. Men, alt det der vet du garantert mere om enn meg :) Ønsker deg bare lykke til med lavkarbo-livet, og håper du får testet ut om du kan fjerne/ gå ned i dosen på Litium. :klem:
Du må for all del ikke eksperimentere med endring i Litium selv. Det er så vidt jeg har forstått ganske farlig.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.