< Tilbake til oversikten

Amming og generelt om Ketolysekuren

Trulte bollemor sa for siden:

Hei, er helt helt fersk her inne.
Har hørt fra en venninne som har ernæringsbakgrunn og er veileder at Ketolyse er farlig og ikke bra. Meeen jeg vil ikke tro det, da jeg har lest om mange som har hatt glede av det.
Jeg er akkurat ferdig med boken til Sture Skaldeman, og jeg må si jeg er kjempe fasinert!
Jeg har trent og spist sunt de siste årene, men kiloene rikker seg ikke av kroppen... jeg er ca 40 kg overvektig. Men jeg elsker karbohydrater og har spist "sunn karbohydratrikt mat" i hennhold til lærerboka. Så nå skal jeg prøve å se om det hjelper å holde seg mest mulig unna. Det blir spennende.

Men spørsmålet er, jeg ammer - er det noen forhåndsregler jeg da bør ta?

Tar gjerne i mot andre tips dere ønsker å gi en fersking som meg :snill:

malleleo sa for siden:

jeg gikk på ketolyse i 4-5 uker og amme 2 ganger per dag, slutta nå.. gått kjempefint:)

Trulte bollemor sa for siden:

Tusen takk for svar :-)

Jeg fullammer (minus grøt på kvelden), men må si at jeg ikke ble så mye klokere av linken.

luringen sa for siden:

hei. jeg gikk på Lindberg og ammet og det gikk helt fint. Man anbefaler vel ikke ketolyse/atkins når man ammer fordi noe forskning viser at man frigjør mye dritt fra fett i kroppen som kan gå over i morsmelka. men moderat lavkarbo er bare fint!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.