< Tilbake til oversikten

Fiberhusk mm. (Hvor fåes kjøpt?)

Serenio sa for siden:

Beklager nok en gang hvis jeg spør om ting som er svart på mange ganger, men jeg søker og finner ikke svar! Jeg trenger å vite hvor jeg kan få kjøpt fiberHUSK, johannesbrød-hva det nå enn var det var det het, og glutenmel?

Ser fiberHUSK sånn ut? www.jahpron.no/index.php?page=shop/flypage&product_id=137& Så vidt jeg har lest her på forumet, så er det ingen som har nevnt "frø"? Så derfor tenkte jeg at dette kanskje ikke er riktig produkt.

Yonah sa for siden:

Jeg har kjøpt fiberhusk på life ( helsekost, mega og meny kan også ha ) i en gul pose, hun i kassa mente den du linker til er noe helt annet, men jeg tror nå ikke det. Den fiberhusken jeg kjøper er jo også mageregulerende.

Johannesbrødkjernemel får du på helsekost eller på apotek, da under nevnet nestargel. Jeg foretrekker nestargel da den er tilsatt litt kalium og ikke klumper så lett. Nestargel må de kanskje bestille for dge, men de har det gjerne i løpet av en dag eller to.

Glutenmel kan jeg tenke meg du finner på helsekost, jeg har selv ikke brukt det eller lett etter det...

Serenio sa for siden:

Tusen takk! :)

bondetuppa sa for siden:

Selv kjøper jeg fiberhusk på Obs! til ca 65,- Noen billigere:confused:
Har sett glutenmel på helsekostbutikken - tror det var rett under 100 lappen for en kg.

Imse: Vet du om det er billigere å kjøpe Nestagel ift Johannesbrødkjernemel? Betaler 57,- for et glass med 75g JBKM .på Life

somaya sa for siden:

Svarer selv om jeg ikke er imse ;): jbkm er billigere på apotek. De bestilte for meg igår og det skulle komme allerede idag. Der er det 150gr for noen og åtti kroner om jeg husker rett.
Fant ikke glutenmel på helsekost, da jeg spurte mente hun de ikke tar det inn, hun trodde først det var glutenfritt jeg mente.

Furine sa for siden:

www.evitamin.se/3/product_p558897.jpg Slik ser den ut den fiberhusken eg fekk tak i på Mega. Men pass på å kjøpe 300gr, for den er billegare (totalt sett) enn 100gr pakken.
Eg har også leita meg grøn etter glutenmjøl, men finn det ikkje. Alle eg har spurt trur eg meinar glutenfritt. Eine personen eg spurte greidde faktisk å svare meg når eg poengterte at det var MED gluten, at det faktisk var viktigare at dei hadde mjøl som dei stakkars glutenallergikarane kutte ete... Jauda.. Men det hjalp ikkje akkkurat meg!

Eg fann forresten noko bindemiddel på ei biosjappe her, som eg no ikkje hugsar namnet på, men var så fornøgd, at eg hadde funne noko anna enn JBKM, som batt, og når eg kom heim fann eg ut på pakken at det bestod av nærare 100% JBKM! :D Men det var ikkje Nestargel. Uansett, funkar bra.

bondetuppa sa for siden:

I Haugesund får en iallefall kjøpt glutenmel hos brandtzæg life livsstilsbutikk.
Somaya: Takk skal du ha :)- rusler ut for å ringe apoteket for å bestille:p

Kitt sa for siden:

Helios- butikkene fører både glutenmel og kokosmel!

Serenio sa for siden:

Så snille dere er! Takk takk! :)

Cyan sa for siden:

Jeg bruker da den grønne HUSK pakken jeg (linka til i første innlegget), og ikke den gule. Har jeg brukt feil da? Jaja, jeg har ikke merka det i hvert fall :p

Furine sa for siden:

Neida, trur eg ikkje. Sikkert berre forskjellige produsentar. Eller?

David sa for siden:

Kjøpte fiberhusk på helsekosten til 96 kr for 300 gr. Skulle innom Ica etter noe greier, og så at de selvfølgelig hadde den samme fiberhusken til 76,-. Blir Ica neste gang ja!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.