Har vondt i venstre overarm, midt på omtrent.. Har hatt det litt av og på et år kanskje, men det har vært mer eller mindre kronisk nå siden jeg var i Hellas i midten av august. Det er ikke selve biceps som er vond, men mere på siden..
Blir enda verre når jeg har drevet med noe fysisk, kjennes ut etterpå som om armen er totalt utmattet.
Ekstra vondt i dag også, av en eller annen grunn..
Tenkte at det kanskje er noen betennelse av noe slag, men jeg skjønner ikke hvordan jeg har fått det heller?
En gammel strekkskade som ikke får gro ordentlig kanskje? Eller som du sier en betennelse. Er det på yttersiden eller innesiden? Gjør du ofte vridninger med armen?
Jeg fikk en strekk i overarmen for 3 år siden, og den kjenner jeg innimellom enda... :rolleyes:
Jeg har for tiden betennelse i armen :( Men jeg vet hvorfor, bærer lillemor på høyrearmen hele tiden...auau.....det finnes altså ingen grunn til at du skulle ha fått noen betennelse? Det kan jo være hva som helst, tør ikke foreslå så mye;) Slitasje? Gikt?? Strekk? Hmmm..
Det kan komme fra ryggen, mofe.
En litt stram rygg som hindrer fri bevegelse for nervene kan stramme ut i armen. Bare et forslag ut fra egen erfaring. Bruker du veldig stram bh?
God bedring:klem:
Takk for forslag :) Vet ikke om jeg er spesielt stram i ryggen, men vet at avogtil om jeg puster raskt inn, kan jeg få sting/strekk i ryggen.. Men det er så snodig med armen, for det er ikke vondt fra skuldra og nedover, bare midt på armen på utsiden..
Skal til legen igjen om noen uker, får høre om han har noen forslag da.
Nope.. Og har hatt vondt før det. Det eneste "spesielle" med Hellas er at jeg var mye stiv ellers i kroppen, som jeg blir av varme, selvmotsigelig som det enn kan høres ut som..
Hei
Det kan være verdt et forsøk å ta en tur til kiropraktor. Høyrearmen min kan være vond innimellom fordi det låser seg i brystryggen (tror jeg kiropraktoren kaller det) Han knekker opp litt sånn innunder skulderbladene (sorry er helt håpløs på å forklare:o) Når jeg puster inn når jeg har denne låsningen kan jeg innimellom kjenne "stikk" i ryggen i dette området.
Jeg ble verre når jeg var i Tyrkia i sommer trolig pga en altfor hard seng. Ble nesten bra igjen etter en behandling hos kiropraktor.
Høres ut som meg det der. Musklene i ryggen min verker ofte om morgenen... men tror ikke det egentlig er senga sin skyld. Er nok mer at musklene irriteres og feilbrukes pga låsningene og stivner til når man sover om natten.
Jeg blir ofte også stiv i ryggen i varmen. Når jeg var hos massør i Tyrkia sa han at ryggen min var så blokkert at oksygenstrømmen var delvis blokkert enkelte steder som utover i armene og i korsryggen. Jeg hadde også vann i kroppen enkelte steder som han sa kom av dette.
Er virkelig verdt å teste ut kiropraktor..... mulig det ikke funker men da har man i hvertfall prøvd. Fungerer virkelig bra for meg. Går til kiropraktor en gang i mnd når for å holde ved like og forebygge.
Er nok varierende kvalitet på massører der også sikkert..... men vi var på et stort hotell med eget spa. Det var også en lege der som kom og snakket med meg. Hot stone og anti-stress massasje hjalp min vonde rygg veldig.....skulle gjerne tatt med meg massøren hjem ... he he:D
Går sikkert helt fint om du passer på å få massasje på et tilsynelatende godt sted, også kan du jo gjerne forklare hvor du har problemer, så tar de hensyn til det.
Det morsomme som skjedde under min behandling var at massøren fortalte meg hvor jeg hadde vondt .... han kjente alt på musklene mine.
Fikk betennelsesdempende medisin av legen, Arcoxia, og har nå tatt 4 av 7 tabletter.. Hjelper ikkeno :( Skjønner ikke hva det kan være om det ikke er betennelse, liksom. Kunne ha vært gikt, men det er jo midt på armen, ikke i fbm. med noe ledd. Mystisk.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.