< Tilbake til oversikten

Opp og ned

sudine sa for siden:

Jeg opplever at jeg går mye opp og ned i vekt. I begynnelsen gikk jeg ned jevnt og trutt, så gikk jeg plutselig 2-3 kg opp igjen, så ned, så 2-3 opp igjen osv. Hver gang jeg går ned går jeg litt mer ned enn jeg var sist, men det er ganske frustrerende å holde på slik... Noen synspunkter?

Alkazelters sa for siden:

Veier du deg for ofte kanskje? Og veier du deg på forskjellige tidspunkter? I forhold til vannintak etc. kan vekten i løpet av en dag variere med ganske mye. Så lenge du fortsetter å gå ned skulle man jo tro det var det viktigste.

sudine sa for siden:

Misforstå meg rett, jeg er jo veldig glad for å gå ned, bare lurte på om noen hadde vært borti det samme. Jeg har bare gått på dette i tre måneder, så kanskje dette er normalt? Jeg veier meg ikke flere ganger i løpet av en dag, det er mer snakk om over en periode. Magen stopper opp, jeg prøver meg på diverse råd her inne (takk, alle), men det er liksom bare en uke i måneden da jeg føler ting går som det skal. Dette er kanskje ting som går seg til etterhvert?

Kitt sa for siden:

Vel, jeg går opp når jeg har mensen, ned igjen etterpå, går litt opp/står litt still når jeg har eggløsning og går litt ned igjen uka før mensen kommer tilbake!

Og så var vi i gang igjen!:p

Carisma sa for siden:

Jeg har ikke regelmessig mens (eller mens i det hele tatt), men likevel har jeg de svingningene på vekta da det burde kommet... :rolleyes:

Kitt sa for siden:

Sånn litt i spøk bare: tar gjerne svingningene, jeg, bare jeg hadde sluppet resten av smertene og griseriet og kvalmen og smertene og godtesyken og smertene og .......:p

Carisma sa for siden:

Ja, griseriet er jeg veldig glad for å slippe :D Men sånn etter jeg begynte med ketolyse + akupunktur har jeg smertene også. Både eggløsnings og menssmerter. :rolleyes:

Kitt sa for siden:

Kanskje det begynner å skje noe? .... en forsiktig :heia:

Dietta sa for siden:

Jeg har det også sånn. Går opp før mensen, og står stille under eggløsning :mad:

Kitt sa for siden:

Da jeg gikk på GR på nitti- tallet en gang, ble dette veldig tydlig.
Førte vektkurve og så godt at jeg gikk ned masse, sto stille, gikk ned en del og så sto stille igjen.
Kurven så ut som en trapp!:p

sudine sa for siden:

Tusen takk til alle!:D

Da kan det se ut som om det jeg opplever er ganske så normalt, det dreier seg kanskje bare om menstruasjon og eggløsning. Som sagt har jeg bare gått på det i 3 måneder, og det er kanskje for kort tid til at alt har stabilisert seg skikkelig?

Lillevoff sa for siden:

Jeg veier meg antagelig for ofte, men det er fordi vekta i løpet av en uke kan variere med 1,5 kg opp og ned. Veier meg alltid på morgenen før noe som helst inntas, så jeg antar det må være forskjell i hvor mye vann som er i kroppen. Men jeg trodde at kroppen ikke bandt så mye vann uten karbsene?

Det merkelige er at disse "svingningene" fra dag til dag følger omtrent samme syklus som mannen sine.

Jeg bekymrer meg egentlig ikke så veldig, annet enn at jeg irriterer meg over at den laveste vekta ikke nødvendigvis er på min offisielle veiedag, som blir den vekta jeg noterer ned.

frifuggel sa for siden:

Hvis svingningene er de samme som hos mannen din, så tenker jeg salt (mere i enkelte måltider), eller en lunefull vekt som står i et rom med varierende temperatur..

sudine sa for siden:

JA! :p

Lillevoff sa for siden:

Hm. Det har jeg ikke tenkt på. Dette må forskes på! :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.