Unnskyld meg dere men jeg lurer altså på noe.....
Jeg er i ketose nå:) tror jeg da.....vekta har stått stille de siste dagene. (må slutte å veie meg hver dag)
Det jeg tenker på er:
Jeg har forstått det slik at man kan spise masse masse fett...da mener jeg fløte, meierismør, ost?, mayones, sæterrømme o.l
Jeg har brukt endel av dette, og nå lurer jeg på om det egentlig er feil? At jeg ikke skal bruke en "dæsj" med fløte men 1 ss?
Jeg bruker også fløte i kaffen..Kan jeg fortsette med det?
Det jeg ikke forstår er at disse produktene fløte, smør og rømme inneholder også noe karbo og derfor må vel de regnes med i regnestykket. Og når dere sier at ost kan være partystopper, betyr det at det blir for mye fett? For ost inneholder vel ikke karbohydrater....:confused:
Håper noen kan gi meg svar:)
At vekta står stille i noen dager er jo det vanligste i verden, gjerne ei uke eller to også.
Men hvordan i all vider verden vet du hvor mange gram karber du får i deg i løpet av en dag når du bare tar en dæsj av ditt og datt? Du skal ha rundt 15g karber på ketolse og de bør komme fra grønnsaker. En dæsj fløte noen ganger o dagen kan bli mange gram karber. Les på alle forpakninger. Det er forskjell på ost også, feks vanlig hvitost står det 0.5-1g på, mens på smøreost fra first price er det 2g karber eller kanskje 4-5 på noen slag philadelfia el.l.
ble litt ned så ser du en link : hvorfor høy fett, ikke høyprotein.
(protein er jo det eneste som blir igjenn når karbohydrater og fett er borte..)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.