< Tilbake til oversikten

Fett og kolesterolmedisin ...

tattoogl sa for siden:

Heisann....

Har begynt på ketolysekuren og lurer på en ting... Har vel hørt forskjellige ting. Jeg har høyt kolesterol, arvelig.. og bruker simvastatin for og holde kolesterolen nede til et normalt nivå. Hva skjer med disse verdiene med denne kosten??
Noen andre i samme båten?
Må også påpeke at det er jo forskjellig om kolesterolet er arvelig betinget eller kostholdsbasert...
Ved arvelig høyt kolesterol kan man ikke "spise" seg ned til normale verdier..

energibunten sa for siden:

mange normaliserer over tid kolesterolnivået og får rett og slett bedre blodverdier.

Det jeg ville fokusert på er å spise hel og ren mat og ikke industrimat. Kutte mye av karboen som stresser kroppen og spise mer jevn fordøyelig og næringsrik mat som kroppen kan bruke seg av mer en bare energi. Dette gir helse uansett arvelig betinget høyt kolesterol.

Prøv dette i minst 2 mnd og helst i 6 mnd for å erfare evt positive endringer.

Torkil sa for siden:

Hei
FH gir dessverre høy risiko for utvikling av hjerte-og karsykdom. Simvastatin vil redusere denne risiko med 24%. ( 30 min daglig, rask spaseretur il redusere samme risiko med 50% og kan forøke musklenes evne til fettforbrenning med 100%)

Vennlig Hilsen
Torkil:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.