< Tilbake til oversikten

Til Dere Med Erfaring

#1

HP sa for siden:

Til dere som er ferdig med introduksjonen og godt igang med vedvarende vekttap, og til dem som har fulgt Atkins tidligere.

Her er mange ferske diettfølgere her, og det er litt greit at dere tar litt hensyn til det - rent fysiologisk - når dere svarer på spørsmål.

Dere har alle fulgt introduksjonen, dere har alle opplevd mer eller mindre ubehag ved å gå inn i ketose, og jeg går utifra at dere alle var strengere da enn dere er nå.

Som dere vet så er introduksjonen - eller induksjonen, en omstillingsprosses i kroppen. Der kroppen omstilles fra å forbrenne og bruke karbohydrater/glukose til å bruke fett og ketoner. Denne prosessen er viktig, og det er helt avgjørende for videre suksess på dietten, og for vedkommendes helse, at den gjøres ordentlig - etter boken. Introduksjonen krever at en forplikter seg i 14 dager!

Når kroppen er ferdig med å omstille seg, etter de 14 dagene, fungerer systemet på en helt annen måte - som dere vet. Det er først da en kan tillate å skeie ut engang iblant, det er først da en trygt kan innta sukkeralkoholer, det er først da en trygt kan innta alkohol, det er først da en eksperimenterer med hvilke kunstige søtstoffer som fungerer for seg selv.

Jeg går utifra at alle vi erfarne ønsker flest mulig brukere over til vedvarende vekttap. Hvis folk begynner å hoppe av allerede på introduksjonen, ja så blir der stor gjennomtrekk her... ;)

Jeg håper dere vil tenke på dette når dere svarer på spørsmål i introduksjonsdiett forumet, og ellers gir råd til noen som er på introduksjonen.

Atkins er et kosthold for "livsnytere", introduksjonen også, men der holder en seg til det grunnleggende. Anbefaler alle om å lese "Reglene for introduksjonen" for å friske opp igjen.

Er du ikke "erfaren" så er dette noe å tenke på for deg også...

Takker for oppmerksomheten!

Kommentarer er velkommne :)


#2

Skorpia sa for siden:

Kommentar skal du få:)

Er helt enig i alt du har skrevet denne gangen, og spesielt at det er viktig å friske opp kunnskapene. Det er faktisk en del ting som legger seg litt i bakhodet fordi en lærer seg til å overse visse ting og jukser litt allerede på introen.
Jeg trodde jeg skulle bli gal av å lese etiketter over innhold første gangen, men så faktisk ikke på bacon og kjøttpålegg, men det viser seg jo at det stort sett er sukker i absolutt alt.

Men som en på slankenett påpekte, så finnes det unntak.
Bacon og kokt skinke fra skjeggerød er ikke tilsatt sukker. Så er dere heldige å få tak på det,så kjøp det!!!


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.