< Tilbake til oversikten

Gjør jeg noe feil ..?

Imali sa for siden:

Jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt, jeg har gått på ketolyse i 2 uker og første uken gikk jeg ned 2 kilo og denne uken gikk jeg ikke ned i det hele tatt :(

Jeg har boken og har lest i den, ser ikke noe som kan være galt der heller i forhold til det jeg gjør. Tenkte jeg kunne skrive litt om hva slags mat jeg spiser og hvilken aktivitet jeg har hatt.

Denne uken har jeg:

• bært flyttelass 6 timer opp og ned trapper! Puh, slit.
  • gått på dansekurs, 1.5 time
  • gått 1.5 time på tur

En vanlig dag med mat jeg spiser er:
Frokost: smoothie laget av 1 egg, litt fløte, 1 dl blåbær, 1 skje proteinpulver
Lunsj: Pannekake, 4egg, 1.5 fløte, 2 ss rømme, 1.5 ss fiberhusk, 1 ts salt
spiser halvparten av dette i et måltid
Middag: 300g svinefilet surret i 2 striper bacon, grønnsaker (1/4 squash,
100 g løk, 1/4 rød paprika) surret i en skvett fløte
Kvelds: 200g kjøttdeig, 100g ost i terninger, 1/4 squash, 100g løk, stekt i smør

Ellers drikker jeg ca 2 l vann.. og dette er, tro det eller ei, mye for meg. Er ikke flink å drikke ellers.. kan det være at jeg trenger mer enn 2 l? Hva om jeg drikker det som te? Teller tevann som vanlig vann?

Innspill og forslag settes stor, stor pris på! Har lyst til at ketolyse kuren skal funke for meg :cool:

Carisma sa for siden:

Jeg vill byttet ut blåbærene med bringebær. Ca halvparten så mye karbo i bringebær :) Ellers ser det greit ut. Og det er HELT normalt at vekta går i rykk og napp, ikke noe å stresse for. Stress gjør det sannsynligvis bare værre... ;)

Gracella sa for siden:

200 gram løk gir endel karber...
Ellers kan du sikkert drikke mer vann og kanskje mer fett?
Avokado/olivenolje/cocosa... nesten alt fettet ditt kommer fra melkeprodukter, og det trenger ikke bare være av det gode mhp vekten.

Du kan jo også ha i bakhodet at man går mest ned i begynnelsen, deretter kan det gå sakte eller i rykk og napp.
:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.