< Tilbake til oversikten

Lavkarbomat til bål-grilling

Iselilja sa for siden:

Hva slags lavkarbomat egner seg til grilling på bål?

Det må være noe som ikke tar altfor lang tid å få gjennomstekt, så store kjøttstykker og slikt tror jeg ikke blir aktuelt. Grillpølser med lavt karbohydratinnhold står allerede på handlelisten, men det hadde vært fint med noe å variere med!

Kitt sa for siden:

Hjemmelagde kjøttboller, kyllling i små biter, lovlige grønnsaker, alt som kan tres på et spyd.....:sikle:

Carisma sa for siden:

Scampi :ja:

Yonah sa for siden:

Grillspyd med små biter av grønnsaker og feks svinefilèet, kyllingfilèt e.l.

Eller de bratwürstene fra grillstad, med 1g karbo pr 100g. Veldig gode pølser! Sammen med salat feks.

Nor jeg gjør som er raskt og enkelt er å forhånsteke kjøttdeig, kjøtt el.l, legge og folie sammen med masse gode grønnsaker og kryddre og kanskje smør på, pakk sammen og legg i kanten av bålet og la stå til grønnsakene er ferdig. Veldig saftig og godt og typisk speidermat;)

Sungrazer sa for siden:

Pakk inn litt laks sammen med sitronpepper og en god klatt med ekte smør i aluminiumsfolie og legg det litt i ukanten av glørne. Supergodt! :) Pakk gjerne inn litt broccoli også.

Yonah sa for siden:

Å, nammenam! Det er godt ja!

Sungrazer sa for siden:

Jepp -- hmm, nå fikk jeg jaggu lyst på litt. Kanskje jeg skal slenge en laksebit inn i peisovnen som nå har passe med glør. :D

Yonah sa for siden:

Det hørtes jo koselig ut, det synes jeg du skal gjøre. Jeg fikk ikke engang fyr i oven i kveld jeg, så dabare gav jeg opp, fordi kleberstenoven bruker en god time på å gi varme..

Iselilja sa for siden:

Oj, jeg glemte visst hele grillturen - og denne tråden - men takker så mye for alle tipsene. :) Må nok ta en tur for å teste ut noen av disse godsakene snart!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.