Hillelille sa for siden:
Eggedosis med sukrin må jo gå an å lage?
Det blir jo noe godt med tilnærmet lite karbs for de som syns eggedosis er godt.
Har noen prøvd dette?
(Kjenner jeg er så lat og gidder ikke gå å piske sammen for å prøve):p
Hillelille sa for siden:
Eggedosis med sukrin må jo gå an å lage?
Det blir jo noe godt med tilnærmet lite karbs for de som syns eggedosis er godt.
Har noen prøvd dette?
(Kjenner jeg er så lat og gidder ikke gå å piske sammen for å prøve):p
Ullabulla sa for siden:
Jeg kan fortelle at jeg er helt hektet på dette i øyeblikket.
Jeg har en liten kjøkkenmaskin med visper som jeg bruker.
Jeg bruker 2 egg og 3 tsk sukrin og pisker et par minutter til jeg ser at det har fått volum og begynner å tykne. Da tilsetter jeg 3 tsk fiberhusk (noen vil kanskje synes at 2 tsk er nok) og smakstilsetning som kan være:
1 tsk vaniljeessens
1 tsk kanel
2 tsk Heistad syltetøy
2 tsk malte mandler.
Må spises straks.
Ofte lager jeg gele av Fun Light og kommer eggedosisen over.
Gele av f.eks. Fun Light med bringebær og Heistad bringebærsyltetøy i eggedosisen.
Anbefales å prøve
Hillelille sa for siden:
Jeg har en liten uvane, eller uvane og uvane...men når jeg baker sukker(ja SUKKER:p)brødbunner til bløtkaker pisker jeg eggedosisen i minst 20 minutter, så når jeg nå skulle bare piske eggedosis så gjorde jeg jo det som vanlig. Resultat: Mye mer eggedosis enn man klarer :p
Ullabulla sa for siden:
Jeg lar maskinen piske i 3-4 minutter det er mer enn nok. Har jeg gele pisker jeg 2 egg med 3 tsk fiberhusk og gir halvparten til min mann. Det er rikelig og mette bra - men pass på det kan fort bli for mye fiber, har jeg erfaret.
Lilibird sa for siden:
Hvorfor bruker dere fiberhusk?
kamp sa for siden:
Binder væske
Photobscura sa for siden:
Tips til perfekt eggedosis - uten fiberhusk: Pisk først eggehviten til den er så stiv at du kan snu bollen opp ned, SÅ vender du eggeplommene godt inn og smak til med søtt. Sånn gjorde min mor det. Purrrfect!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.