galleren sa for siden:
www.klikk.no/helse/kosthold/article504627.ece
:rolleyes:
galleren sa for siden:
:rolleyes:
Fungirl sa for siden:
For meg er det iallefall totalt motsatt. Føler meg mye bedre både fysisk og psykisk når eg holder meg unna karbsene :)
Eg blir rett og slett ganske sur av for masse karbs.
Paris sa for siden:
Helt enig!! Jeg får veldig humør-svingninger av masse karbo. Ihvertfall har jeg fått et mye mer stabilt humør nå når jeg går på lavkarbo.
Savner det dere sier om fysisk bedre da:p kunne ha sovet hele dagen jeg...
Omelett sa for siden:
De skriver jo at man må velge sunne karber for at dette skal stemme.
Badpitt sa for siden:
Kom over denne artikelen!
Noen kommentarer?
Gerd sa for siden:
Slo sammen denne tråden med en allerede opprettet tråd om samme ;)
Gracella sa for siden:
Og dette er hva som stod i Harvard Health Letter (med mine uthevinger):
Low-carb diets have done well in some head-to-head comparisons with other diets. And no matter what the diet, shedding a few pounds usually makes people happy.
But there's some research suggesting that Atkins-like diets (low in carbs, high in fat and protein) could make people's moods a little darker even if their bodies end up a little lighter. Carbohydrates promote the synthesis of serotonin, a neurotransmitter that seems to play a significant role in mood control. Some evidence suggests that avoiding carbs a and gorging on fat and protein instead a could reduce serotonin concentrations, giving some folks a case of the low-carb blues. And when diets have been tested for a short time (three weeks) in physically active people without a weight problem, low-carb eating has led to more fatigue and bad moods than high-carb eating.
Of course, those aren't the kind of ...
(Resten av artikkelen er ikke gratis)
Den artikkelen var da like seriøs som om jeg skulle ha skrevet om noen som kjenner noen som kjenner noen som har hørt om at....
Og så har de testet ut på slanke folk i hele tre uker!!! Wow!
Hvis jeg skulle ha testet ut et gebiss, ville jeg da ha bedt mennesker med alle tennene i behold om å prøve det?? Makan!
Alkazelters sa for siden:
Det er viktig å huske på at Kokain og liknende stoffer også øker seratoninnivåene, uten at vi skal anbefale dette. Vil tippe det egentlig er fallende blodsukker som er problemet.
Carisma sa for siden:
Eller rett og slett avrusninga. Som du sier, folk blir glade av kokain også, og ofte veldig grente når de kutter det ut... :D
Gracella sa for siden:
Veldig ofte.... he, he
Photobscura sa for siden:
Morsomt hvordan de definerer de viktige karbohydrakildene som faller under både ketogene og ikke ketogene lavkarbodietter.
chili sa for siden:
.. Sukker og mel/brød-produsentene kommer med stadig mer patetiske, eller desperate, evt, metoder for å få folk (flest) til fortsette å spise varene deres.
Tror jeg da.
Men så er jeg ikke lenger i sukker-og-brød-koma, heller.
Rangelet sa for siden:
Personlig tror jeg ikke det er noen konspirasjon, men man kan jo alltid begynne å lure. Det er nok flere sider enn vi ser. Når butikk hyllene er fylt med karbohydrater, så må det naturligvis være noen som støtter illusjonen om at de ikke går forgjeves til butikken for å handle mat. :o
jvb sa for siden:
Jeg må forsåvidt innrømme at jeg var litt bråsint og gretten den første uken på ketolyse, men det er vel egentlig forståelig. Narkomane på avrusning er også en tanke hissige i starten :P
chili sa for siden:
Konspirasjon?
Nei,tror ikke det jeg heller.
Men: tenk på hvor viktige varer (for matindustrien) melk, sukker og mel er..!
Tenk hvis majoriteten i Norge en dag kutta kraftig ned på den slags mat.
Inkludert frukt, også, da.
:cool:
Kanutten sa for siden:
Motsier dama seg selv?? :confused:
Først sier ho at karbohydrater øker blodsukkeret ogh det gjør at man blir i bedre humør. Etterpå sier hun at det viktigste er å holde blodsukkeret stabilt... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Det er jo nettopp det vi gjør på lavkarbo! Holder blodsukkeret stabilt. :D
BlirFjong sa for siden:
Og.. JEG.. liker i alle fall meg selv mye bedre med stabilt blodsukker.. for greit nok.. kanskje blir jeg litt happyere med mye usunne karbohydrater (vi vet alle at det er en kortvarig glede da) men nå som jeg slipper blodsukkersvigningene hele tiden så er jeg ikke lenger dritsur når jeg er sulten...
Før kunne det gå på forholdet løs mellom meg og sambo dersom jeg var dritsulten ergo skikkelig SUR kjerring. Jeg liker det nye stabile humøret mitt mye bedre.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.