Happiness sa for siden:
det feltet der det står filosofi?
Happiness sa for siden:
det feltet der det står filosofi?
Abbe sa for siden:
Trykk på kontrollpanel (øverst til venstre her) og deretter på "Endre dine detaljer" som ligger øverst i menyene på venstre side under kontrollpanel. :)
Happiness sa for siden:
Takk :) Kan du svare meg på oppskrift på osteknekkebrød og?
Kitt sa for siden:
Ferdig skivet ost(gjerne Kavli sine) legges på en tallerken med bakepapir. Settes i mikroen 3- 31/2 min på full effekt!
Legges på rist til kalde og oppbevares i en lukket boks på benken/skapet! Holder seg leeenge!
Happiness sa for siden:
Takk :) Var ikke så vanskelig som jeg fryktet hehe.
Kitt sa for siden:
Veldig enkelt, men pass på hva slags tallerken du bruker.
Jeg prøvde med sånn hardplast tallerken og den sprakk etter andre runde.
Har to litt flate, som jeg bruker annenhver gang, så de ikke blir så varme!
Er det for høye kanter, renner osten utover.
Om de smelter i hverandre, klipper jeg dem opp før jeg legger dem på risten. Venter du, blir de for sprø og knekker bare i stykker!
Filakia sa for siden:
Jeg bruker også 3 min. på 4 kavli-skiver, men så i en annen tråd at noen bruker bare 2 min. (micro-ovn med høyere wattstyrke enn min, hennes var 1000 w, min 750). Så man må prøve seg litt fram. Det kan også variere mellom ulike typer ost, selv innen kavli sine. Så følg med, sjekk de gjerne etter 2 min. og se om de trenger litt mer tid.
Carisma sa for siden:
Jeg bruker bare den store glasstallerkenen i bunnen av microen, den som går rundt. Ett bakepapir oppa denne (pass på at det IKKE er matapir :D) og osteskivene på der igjen
Filakia sa for siden:
Du tar nytt bakepapir hver gang, ja? (Jeg gjør det selv, men undrer på om de egentlig kan gjenbrukes... hehe)
Carisma sa for siden:
Det går å bruke de 2-3 ganger hver. kommer an på om noe har svidd seg eller ikke.
Filakia sa for siden:
Takk! :)
Og beklager til trådstarter, var ikke meningen å kuppe tråden din... :)
Kitt sa for siden:
Bruker det samme ørten ganger, jeg! Har aldri vært noe problem!:)
Filakia sa for siden:
Så bra! :) Trodde kanskje det var et problem at papiret tiltrekker seg (?) fett og fukt, og at det dermed ble forringet. Men nå vet jeg. Greit å slippe å kaste så mye papir som jeg har gjort... ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.