< Tilbake til oversikten

Hormonforandringer ved Eurodiet

Lotta67 sa for siden:

Hei! Litt privat - men spør likevel:

Før jeg begynte på dette for snart to uker siden, drev jeg og spottet litt og jeg antar det er pga hormonspiralen. Har hatt den i to år og vurderte å få den fjernet, men lot det være.

Nå som jeg har begynt på Eurodiet, synes jeg at jeg spotter enda mer og jeg synes det er rødfarge på urinen. Igjen vurderer jeg om jeg bare skal få spiralen fjernet.

Sykepleieren på klinikken min sa jeg kunne få noen hormonforandringer, men hun sa ikke noe om hvordan disse kom til å bli synlige, så nå lurer jeg på om det faktisk er kuren, spiralen - eller noe helt annet?

Alltid litt bekymret når ting ikke er som de skal... Prøvde å ringe klinikken i dag, men har ikke fått svar ennå, hun skulle ringe meg.

Noen av dere som har opplevd noe sånt? Noen som har en tenke om hva det kan være? Bør jeg levere inn en urinprøve, mon tro? Eller er dette noe som vil gå over etter hvert som jeg går over i fase 2 og 3?

Biola sa for siden:

Jeg har hatt kraftigere mens enn vanlig denne gangen, men synes det høres spesielt ut, særlig siden mensen kom etter bare fem dager på ED..:confused::confused::confused:

Vibeke-67 sa for siden:

Rødfarge på urinen? Urinen endrer jo farge når du er i ketose. Okergul tror jeg det er, det er ikke det da?
Tror ikke det er noe farlig at du får litt mer småblødninger nå, men du kan jo sjekke dette med klinikken. For kroppen gjennomgår hormonforandringer når du endrer kostholdet, og det kan skje ganske kjapt.

Lotta67 sa for siden:

Nei, ganske rød... Det har jo vært sånn før, når jeg har hatt normale sykluser, men dette er jo i motsetning til at jeg lenge ikke har hatt NOEN blødninger pga spiralen.

Vibeke-67 sa for siden:

Ok, tror jeg skjønner hva du mener.
Da jeg begynte med lavkarbo, så endret det seg hos meg også. Brukte da hormonspiral og hadde ingen blødninger jeg heller. Men da jeg begynte her så fikk jeg litt blødninger i en periode.
Nå skal jeg forresten sette inn spiral igjen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.