< Tilbake til oversikten

Rar vekt ...

marithja sa for siden:

Lurte på om det er flere som opplever /har opplevd dette når de har gått på lavkarbo?? : Jeg veier f.eks 74 kg mandag, tirsdag 73,6, onsdag 73,9, torsdag 73,3,fredag 73,5, lørdag 72,5, søndag 72,9 og så holder jeg meg på 72 tallet opp og ned en uke, før det plutselig faller ned på 71.... Synest det er så rart med de store fallene som kommer over natta virker det som:confused: det er liksom uten unntak. jeg går opp en dag og neste morgen har jeg falt ned en kg eller mer, og så holder jeg meg der....Noen som har en rasjonell forklaring???? Og det fallet kan komme nårsomhelst, er ikke betinget av helg eller noe.....

Carisma sa for siden:

Kan være at kroppen slipper en del vann på en gang. Og vektnedgang går alltid i rykk og napp... For egen del går jeg gjerne opp en kg, og så ned 2-300g om dagen i en uke, så opp en kg igjen... Resultat? Null kg ned. Så vær glad det går den veien, om det går fort eller sakte :ja:

Tiki sa for siden:

Jeg har det også ganske likt som deg. Har tuslet frem og tilbaker lenge nå, så plutselig var det forskjell på 1,2 kg over natta. :jippi: Spørs om det går litt opp i morgen, men har erfart lignende før etter lang tids stillestand, om enn ikke et så stort hopp.

Jabba sa for siden:

Jeg har det slik nå - men ikke med så store variasjoner. Utrolig frustrerende når vekta viser OPP!!!!

Elinengelen sa for siden:

jeg har det og slik. litt ned og litt opp, og ned og gjerne et kjempehopp ned, og kansje litt opp igjen. Irriterende.

trollmamma sa for siden:

Åh jada, akkurat sånn hos meg også.

Derfor har jeg nærmest sluttet å veie meg, har egentlig en veiedag i uka, men jeg tar gjerne en kontrollveiing innimellom der.
Etter å ha svingt rundt på øvre 64/nedre 65 et par uker, var jeg idag nede på 64,1. Spent på å se om noen dager, om jeg stiger på 64 tallet igjen eller kommer ned på 63. Kommer jeg ned på 63, holder jeg meg gjerne der en periode.

sylwester sa for siden:

Hei

Som tekniker så ønsker jeg å begynne med at de fleste badevekter selges med nøyaktighetsnivået til skjermen i annonser og manualer. I realiteten er nøyaktigheten til en slik vekt dårligere enn displayet. Avviket er sikkert mer enn en kilo+- og det er nødvendigvis ikke lineært.

Så noe annet. Vann. Når du veier deg så veier du for det meste vann. Det er det det er mest av og du varierer muligens vekta di over en dag opptil 4kg på veskebalanse alene. Å veie seg dehydrert (før du drikker/spiser) om morgenen til fast tid reduserer dette. Å veie seg en gang per budsjettert kilo er nok best for å ikke miste motet hvis ikke du benytter deg av vektet flytende gjennomsnitt som gir deg en trendkurve.

marithja sa for siden:

Sylwester : Skjønte ikke så mye om det du sa om badevekter der dessverre, annet enn at man ikke kan stole på de- men jeg vet at badevekta mi viser en kilo mindre enn en skikkelig vekt som måler muskelmasse, fettprosent etc.etc...(Tabitha- rådyr maskin de bruker på et spa der jeg går som analyserer alt.....) Min badevekt viser også fettprosent og vann.Den viser også en kilo mindre enn den vekta som er på legekontoret, så tror ikke den er så veldig "off" alt i alt- jeg har den på gulvet i garderoben min, ikke på badet der det er helling i gulvet og varme som kan slå inn.
Ang vann: Det stemmer sikkert det, men de få gangene jeg har veid meg morgen og kveld er det sjelden mer enn en halvkilo forskjell max, og jeg veier meg ALLTID på morgenen ETTER å ha vært på do og FØR jeg spiser:-)Og total antall kilo jeg har gått ned er det samme om jeg har en kilo feil på vekta eller ikke for en var da feil når jeg startet også:-DSå tror at de opp og nedturene er ganske reelle uansett omstendigheter;-D Selv om det ikke er mye det er snakk om da .....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.