< Tilbake til oversikten

Kvalm ...

Imali sa for siden:

Har nå følgt ketolyse diett i 1 1/2 uke, de første dagene var skikkelig vonde med mye hodepine men det ga seg heldigvis etter hvert og da første veiedagen kom hadde jeg gått ned 2 kilo :D Nå er det derimot som om kroppen protesterer mot alt fettet. Har lyst på poteter, boller osv og blir skikkelig kvalm når jeg spiser mat som inneholder mye fett. Jeg søkte litt på forumet her og fant råd om å drikke mye vann.. men det ser ikke ut som om det hjelper på meg. Drikker ca 2 liter pr dag. Noen forslag til hva annet jeg kan prøve? Er dette kun en periode der kroppen gjør opprør mot å ikke få spise all den søppelmaten jeg tidligere har spist, vil det gå over igjen?

Abbe sa for siden:

Hmmm... Kvalmen gikk over hos meg når jeg gikk opp i nærmere 4 liter vann om dagen... 2 liter er knapt et vanlig dagsbehov ;)

Jabba sa for siden:

Prøv å spise noe som er litt salt, det pleier å døyve kvalmen for meg. Spekemat eller Bacongull kanskje....

Carisma sa for siden:

Og krydre maten! Når jeg blir kvalm og matlei kjører jeg på mad asiatisk, masse chilli og hvitløk :sikle:
Krydderet demper fett-følelsen, føles mest friskt.

Vannmann sa for siden:

Var også kvalm den første tiden på denne kuren, men det gikk over, da jeg kom opp i 4-5 liter vann om dagen!

Torkil sa for siden:

Hei
Kvalme oppleves av noen, det skyldes den betydelige omlegging av kosten.
Man kan starte litt magert for så i løpet av 1-2 uker gradvis å øke fettmengden i maten, det er ofte bra ved kvalme og for de som har gallestein eller er operert for gallestein.
Vennlig Hilsen
Torkil :)

Rottis sa for siden:

Jeg blir kvalm om natten.. Legger meg rundt 2230 og våkner ca 0130 og er kjempekvalm. Ligger våken i 10-30 minutter og prøver å bestemme meg for å gå på badet og få det opp, spise eller bare ligge og prøve å sovne igjen. Som regel blir det det siste.

Kan dette også komme av for lite vann? Tar 300 mg magnesium før leggetid.

jvb sa for siden:

For min del blir jeg veldig kvalm om jeg tar magnesium på tom mage, evt på bare vann. Jeg tar litt rester fra middagen sammen m magnesium før leggetid.

Rottis sa for siden:

Hmm, da skal jeg prøve å spise litt sammen med magnesiumen i dag. Takk :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.