< Tilbake til oversikten

Hodepine

Maritassn sa for siden:

startet m atkins for en uke siden,etter 4 dager m lite karber ca 20 pr dag..fikk jeg skikkelig hodepine,kvalm var jeg også..:( dagen etter hadde jeg fortsatt vondt i hodet,og en venninde sa at hun mente det var kroppen som reagerte på lite karber og sukker :confused: dette endte med at jeg ikke klarte mer og pakket i meg 3 twist!! og hodepinen ble etter hvert BORTE!!! hmmmm...:eek: nå spiser jeg litt mer karber og skal heller prøve å trappe ned på sukker;) flere som har opplevd at kroppen sier fra? :confused:

Charlott sa for siden:

Jeg hadde hodepine, var kvalm og svimmel de første 14 dagene. Det blir nesten som en avrusning når kroppen ikke får de raske karbohydratene den er vant til. Hold ut så vil du se det gir seg og formen blir attskillig bedre :p

Carisma sa for siden:

Det er helt vanlig med hodepine og kvalme/skjelvinger/svimmel. Det er en avrusning for kroppen. Det er ikke nødvendig å tilføre karbo, bare pøs på med vann. Kanskje trenger du mer fett også. Det går over når kroppen skjønner at den ikke får mer "Dop", men det kan ta alt fra et par dager til en-to uker.

Maritassn sa for siden:

14 dager?? hjelp..slitsomt med jobb og unger da ja.. og når det gjelder fett,så blir jeg veldig kvalm av å spise for mye...hehe...dette ble vanskeligere enn jeg trodde..

Charlott sa for siden:

Her er det også viktig å drikke maaaasse vann, det hjalp på hodepinen min i allefall :)

14 dager er ikke all verdens av tid om man ser litt stort på det, klarer man å holde ut vil man få masse igjen i form av en kropp som fungerer mye bedre, økt energi og velværefølelse ! Behøver heller ikke å måtte vare i 14 dager, er mange her som kun har hatt hodepine/ubehag i noen få dager :)
Stå på! Det er verdt det ;)

Krøllerellerei sa for siden:

Det går over, hold ut!
Jeg trodde jeg skulle tørne spika gærn de første ukene.. har skrevet litt i journalen om det, de første innleggene.
Nå går alt så meget bedre!

Yonah sa for siden:

Jeg regner med at hodepinen kommer av abstinenser. Ikke spis sukker, da blir det jo ikke bedre i lengden. Prøv å holde deg til det du kan og SKAL spise på Atkins introduksjon og drikk nok vann! Veldig mange får hodepine fordi de ikke drikker nok også. Denne hodepinen går over, og opptil 2 uker av ditt liv er jaggu ikke lenge i den store sammenhengen altså.

Maritassn sa for siden:

syns dere som har klart dette er veldig tøffe!!! men jeg skal prøve så godt jeg kan...

Charlott sa for siden:

Kommer vel mye an på hvor motivert man er ;)
Jeg VIL bli i bedre form og jeg VIL få av meg noe av overvekten jeg har brukt mange år på å få på meg.
Noen uker/måneder med fornuftig kosthold er ikke avskrekkende lenge i den sammenheng :)

Maritassn sa for siden:

hvor lang tid tok det før dere begynte å miste kilo? fks hvor mye etter to uker?

Charlott sa for siden:

Nesten 6 kg på 2 uker her :)

Maritassn sa for siden:

oyyyyy...flinka!!!! tips om din dagsmeny da? ;-)

Gerd sa for siden:

Ser du følger atkins. Det er jo en ketosebasert diett.
Regner med at det står om diverse bivirkninger i boka der.
Men det er normalt å få hodepine, være svimmel og ev. kvalm i starten.

Det hjelper IKKE å trøkke innpå sukker. Du bare skyver problemene foran deg, og det blir vanskeligere å for kroppen å komme skikkelig i gang med fettforbrenning.
Råder deg til å følge kuren/boka litt slavisk i starten og "bite tenna" sammen, så går nok disse abstinensene over.
:)

Charlott sa for siden:

En vanlig dagsmeny her:
frokost: 2 stekte egg, opptil en halv pakke bacon stekt i meierismør
lunch: kanskje noen osteskiver med litt paprika og noen skiver kokt skinke.
middag: kyllingfilèt skåret i strimler samt 1/2 løk stekt i meierismør og masse godt krydder. Brokkoli/blomkål, kinakål og kokosmelk i en kjele og oppi med det stekte (inkl stekesjyen).
kvelds: salat med osteterninger (feks fetaost), terninger av stekt kjøtt/bacon, osv.

Spiser egentlig alt som er lovlig av matvarer ;)

Føler egentlig ikke at jeg har vært flink, først kom over den første kneika har det gått av seg selv, er jo masse godt man kan spise ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.