< Tilbake til oversikten

Lovlig med fedonbrød på ketolyse?

jannekristin sa for siden:

Jeg fant ENDELIG fedonbrødet på butikken, og MÅTTE kjøpe det! Karboinnholdet er jo mye lavere enn vanlig brød, 18,7 per 100 gram. Og hvis jeg da spiser en skive (ca 5 karb) eller en halv (2-3 karb) går vel dette greit eller?

Er det forskjell på å spise 5 karb fedonbrød i forhold til f. eks 5 karb med grønnsaker eller egg eller melk? :rolleyes:

trillian78 sa for siden:

Jeg ville holdt meg unna mel og brød. For det første er det veldig lite mat i en brødskive sammenlignet med grønnsaker med fem karber. Det blir masse masse grønnsaker for fem karber. Dessuten er karbene i brødet raske karbohydrater (ergo: ikke bra for deg) mens karbene i grønnsaker er langsomme. Så ja, det er forskjell :)

trillian78 sa for siden:

Lag heller et av lavkarbobrødene du finner oppskrifter på her inne om du absolutt må ha brød.

Filakia sa for siden:

Jeg ville nok ventet med Fedon-brød til vedlikeholdsfasen (varig lavkarbokosthold), altså dersom jeg vil velge Fedon som livsstil når jeg en gang er ferdig med vekttapet.

luringen sa for siden:

Skal du følge Ketolyse skal du ikek spise brød. men sjekk ut brøderstaningene her inne.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.