Vet ikke helt jeg - men jeg begynner å bli litt forbannet...
Artikkelen sier at amerikansk forskning har funnet ut at man får større apetitt av å spise fet mat. Dette selv om det jeg nå har LEST om fet mat sier det motsatte.
Jeg har bare gått en uke på lavkarbo (ketolyse) - men spiser mye mindre nå enn når jeg i tillegg spiste karbohydrater... Dessuten - jo mer fett det er i maten jo mindre mengder klarer jeg å spise.
Nekter å bli sammenlignet med hvordan dette forsøket virker på MUS!!!
Hilsen nyfrelst lavkarbo-fan ;) som har gått ned 2.5 kg på 6 dager (og som har spist mer fett denne uka enn jeg har gjort de siste par mnd :D)
Spørs hva de har fòret disse musene på da, karber+fett får deg nok til å spise mere ja, det gjør jeg. Men når man får bort karbene som gir deg blodsukkerstigning og fall og som forteller kroppen at den må ha mere, da blir man jaggu fort mett.
De har sikkert testet på sånne som meg. Jeg spiser MYE mer nå. Kanskje fordi det er "lov" og jeg gikk sulten før, men ikke søren om jeg blir mett av små porsjoner fett.
Kanskje spiste du tidligere altfor lite. Og gjør man det, så går kroppen på sparebluss-modus. Altså holder på alt den har, sånn at du ikke går ned i vekt, til tross for at du spiser lite. Naturens smarte måte å få oss til å overleve i krisetider med knapp tilgang på mat...
Jeg har ikke spist særlig lite, er en grunn til at jeg har gått opp minst ti kilo det siste året. Da jeg sluttet å telle kalorier ble det veldig lett å spise mer energi enn jeg forbrukte :D Men selv det var mindre enn de bergene med mat jeg dytter i meg nå - og energiinnholdet tatt i betraktning, så ligger jeg noen tusen kalorier over det jeg burde...
Nå skal jeg gi ketolyse noen uker til, men hvor jeg faktisk går sulten en del av tiden. Jeg legger nemlig på meg om dagen og da er jeg heller sulten, altså.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.